Temat dnia:Śmieci.
1. Co to jest recykling?
Zapoznanie dzieci ze znakiem oznaczającym recykling,wyjaśnienie ,że jest to zmniejszenie zużycia surowców naturalnych oraz ilości odpadów, przetwarzanie odpadów na coś, co można ponownie wykorzystać.
2. Narysuj szlaczki po śladzie, narysuj symbol ,czy wiesz co on oznacza?
Karta pracy
3. Co z tym zrobić? - czyli jak wykorzystać śmieci -burza mózgów.
Prosimy aby dziecko podało nam przykłady wykorzystania śmieci.
np.: Co można zrobić z pudełka po butach?
Jak wykorzystać butelkę po soku?
Co można uszyć z niepotrzebnych kawałków materiału?
3. Bajka o segregowaniu śmieci:
Zobacz
Pytania do dzieci:
Jakie mamy kolory pojemników na śmieci?
Co wkładamy do niebieskiego pojemnika?
Co wrzucamy do żółtego pojemnika?
Jaki kolor ma pojemnik do którego wrzucimy szkło?
Do jakiego koloru pojemnika wrzucę ogryzek?
Co zrobimy ze zużytą baterią?
4”.Ze starego coś nowego” – zastanów się ,które śmieci można ponownie wykorzystać do stworzenia nowych przedmiotów.
karta pracy
5.”Kosze”- utrwalenie wiadomości o segregowaniu śmieci, wrzuć śmieci do odpowiednich pojemników ( należy zwrócić uwagę dzieci,że kolor czerwony zamiennie stosuje się z żółtym)
karta pracy
6.Posłuchaj piosenki:
Zobacz
Spróbuj zaśpiewać refren razem z nagraniem.
7.Na koniec bajka utrwalająca wiadomości -obejrzyj:
8. Dla dzieci chętnych- zrób razem z rodzicem swojego „Stworka-potworka Śmieciaka”, materiały i technika dowolna. Zdjęcie jeśli chcesz prześlij na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Dobrej zabawy.
Miłego dnia: Agnieszka Pierzak
Katarzyna Ucieklak -Tomala