Temat dnia: Dbamy o środowisko.
1.Bajka edukacyjna :”Ekologiczny dom”
Zobacz
Pytania do dzieci po obejrzeniu bajki:
Jaki dom podobał Ci się w bajce?
Dlaczego ?
Czemu należy dbać o środowisko?
Czy Ty dbasz o środowisko?
Jakie uczucie pojawia się gdy patrzysz na brudny dom i podwórko? ( smutek,złość)
W którym domu chciałabyś (chciałbyś) mieszkać?
2. Zagrożone zwierzęta- pokazujemy dziecku film i wyjaśniamy ,że są zagrożone ponieważ człowiek poluje na nie lub zabiera i zmienia ich środowisko naturalne wycinając lasy ,zatruwając wodę.
3. Dla dzieci 5 letnich-Poznajemy literkę „Z”
-Prosimy, by dziecko wydzielił pierwszą głoskę z wyrazu zwierzęta.
-Pokazujemy zdjęcie zebry; prosimy by dziecko podzieliło nazwę zebra na sylaby : ze-bra
-Pytamy jaka głoskę słychać na początku wyrazu zebra-wydzielenie jednej głoski, by utożsamić ją później z wprowadzaną literą w wyrazie „zebra”;
-Analiza i synteza słuchowa wyrazu podstawowego – zebra ( dziecko ma podać pierwszą i ostatnią głoskę wyrazu);
- Piszemy wyraz „zebra” drukowanymi literami ,tak aby dziecko mogło policzyć ilość liter w wyrazie,
-Zapoznanie dziecka z graficznym zapisem głoski „Z”;
-Prosimy by dziecko palcem w powietrzu lub na stole narysowało grafem litery Z;
-Prosimy by dziecko podało nam inne nazwy przedmiotów zaczynających się na głoskę „Z”;
Wyodrębnienie z wyrazu podstawowego pierwszej głoski, poszukiwanie jej w innych wyrazach
– praca z karta pracy. Dzieci mają za zadanie znaleźć na ilustracji i pokolorować jak najwięcej obiektów, których nazwy zaczynają się na głoskę z;- załącznik nr 1.
- Poszukiwanie grafemu litery – karta pracy – załącznik nr 2.
- Praca z kartą pracy – ćwiczenie doskonalące zdolności grafomotoryczne, percepcję wzrokową i słuchową.
ZAŁĄCZNIK
ZAŁĄCZNIK
4. Dla dzieci chętnych- narysuj ulubione zwierzątko. Zrób zdjęcie rysunku i jeśli chcesz prześlij na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Powodzenia:
Agnieszka Pierzak
Katarzyna Ucieklak-Tomala