TEMAT: MALI ODKRYWCY WYMYSLAJĄ RÓŻNE ZABAWY
1.Gimnastyka mrówek
Zobacz
2.Odkrywcy obserwują mrówki-Rodzic dzieli się ciekawostkami na temat mrówek, np. istnieje wiele gatunków, które różnią się wielkością i kolorem; mają sześć odnóży; żyją w zorganizowanej społeczności, w której każda mrówka odgrywa przypisaną jej rolę (królowa składa jaja, robotnice budują gniazda, bronią go, zbierają pożywienie), przyczyniając się do wła¬ściwego funkcjonowania całego mrowiska; setki tysięcy mrówek żyją pod kopcem z igieł sosnowych i resztek roślin. Cały czas pracując, mieszają glebę, spulchniają ją i wzbogacają. załącznik Czasami o człowieku można powiedzieć, że jest „pracowity jak mrówka” – to znaczy pracuje chętnie, sprawnie, a jego praca przynosi efekty.
3.Mrówki do pracy-rozkładamy w jednej części pokoju drobne przedmioty np. klocki. Na hasło „Mrówki do pracy” dziecko podchodzi do klocków, zabiera je popychając raz lewą raz prawą ręką w stronę „mrowiska”-ustalonego miejsca
4.Pracowita mrówka to ja!-rozwiąż zadania i zapisz do nich działania
Np. Do mrowiska przyszły 4 mrówki brązowe i 3 czarne. Ile było razem mrówek w mrowisku?(3+4=7)
Mrówki przyniosły 6 listków i 3 patyczki. Ile rzeczy przyniosły mrówki?(6+3=9)
W mrowisku było 10 mrówek. Na poszukiwania wybrało się 8 mrówek. Ile mrówek zostało w mrowisku?(10-8=2)
5.Detektywi na tropie zaginionych liter-znajdź litery które się gdzieś zgubiły
_obot (r), wod_(a) , sała_a(t), _upa,(z) ze_ar,(g) zebr_(a), _owa(s) załącznik
6.Mrówki pod lupą-porównaj liczbę mrówek KP4 s.16
7.Bierki-zabawa matematyczna KP4s,17
8.Marsz mrówek-maszeruj i śpiewaj
Zobacz
9.Lupa odkrywcy-praca plastyczno-techniczna według wzoru
Potrzebne będą: tektura, nożyczki, folia samoprzylepna, mazaki, klej lub taśma klejąca, gazety, kroplomierz, woda
-Odrysujcie na tekturze szablon lupy, i wytnijcie go- 2 sztuki.
-Pomiędzy dwie tekturowe lupy wklejcie przeźroczystą folię i sklejcie części razem za pomocą kleju lub taśmy klejącej.
Ozdób lupę dowolnymi sposobami: mazakami, kolorową folią samoprzylepną.
10.Zabawy z lupą- trzymaj lupę poziomo nad gazetą. Rodzic kroplomierzem nanosi kroplę wody na folię. Obserwuj przez lupę litery, okaże się , że woda działa jak szkło powiększające, litery stały się większe. To wyjaśnia zjawisko załamania się światła w kropli wody.
11.Odkrywcy wymyślają zabawy- wymyślcie swoja zabawę i pobawcie się z rodzeństwem lub rodzicami
DLA CHĘTNYCH
Porównywanie liczb z użyciem znaków „<”, „>”, „=”. KP4s.91
Pozdrawiam Inga Matuszewska