Temat WYPRAWA PO WIOSENNE SŁOŃCE
1.Obejrzyjcie film:
Zobacz
2.Porozmawiajcie o tym jakie zmiany obserwujemy w przyrodzie
-pojawiają się zielone pąki na drzewach
-mocniej świeci słońce,
-wyższa temperatura powietrza
-pierwsze wiosenne kwiaty
- przyroda budzi się do życia
-przylatują ptaki (jakie?)…. bociany, żurawie, skowronki, kukułki, dzikie gęsi ,jaskółki)
3.Utrwalenie litery „h”
POŁĄCZ SYLABY, tak aby powstały wyrazy które znajdują się na dole strony,
ha har ho
mak tel hu
ba fa her his
bata toria
„hamak”, „harfa” „hotel” „huba” , herbata „historia”
4.Wiosenna matematyka – zadania na kartach pracy. KP3 s. 72–73
5.Posłuchaj wiersza i zapamiętaj jak najwięcej informacji
Kiedy deszcz na dworze pada,
to w szatni stoi kolorowych
parasoli gromada.
Ten pierwszy w esy-floresy –
to parasol Teresy.
Drugi – czerwony w kółka –
to parasol Jurka.
Trzeci – beżowy w kropki –
to parasol Dorotki.
Czwarty – żółty w kwiatki –
to parasol Beatki.
Piąty – w ciapki zielony –
to parasol Ilony.
Szósty – niebieski w kratkę –
wybrał sobie Małgorzatkę.
Z Małgorzatką chodzi wszędzie i czeka,
aż deszcz będzie.
6.Narysuj parasole wymienione w wierszu
7. Zabawa „Parasole i wiosenny deszczyk” to zabawa połączona z delikatnym masażykiem. Drogi rodzicu usiądź na dywanie obok dziecka. Dziecko niech leży na brzuchu. Stukaj delikatnie palcami w plecy dziecka, naśladując padający deszczyk. Następnie rysuj palcami po kolei elementy zgodnie z wierszykiem. Wasze role mogą się zmieniać.
8. LITEROWY DIAGRAM: Poszukaj nazw ptaków wśród liter. Pokoloruj odpowiednie kratki.
DIAGRAM
9. Pogimnastykujcie się ze „Świeżakami”:
Zobacz
1. Powtórzcie sobie literki, wykonując Świąteczne Karty pracy: KARTA PRACY 2
POWODZENIA, Inga Matuszewska