Temat : WIOSENKOWO, FIOŁKOWO
1.Gimnastyka buzi i języka:– język to miotełka, jama ustna to pokój, język ma za zadanie posprzątać pokój ,umyć sufit-podniebienie, ściany -policzki ,drzwi i okna – zęby z obu stron.
2. Poznajcie opowiadanie: ZAŁĄCZNIK 1 i wykonajcie zadanie w karcie pracy KP3s.70-71
Wykonaj kartę pracy -ZAŁĄCZNIK 2
4. Zabawa ortofoniczna z muzyką i piosenką „Wiosna w błękitnej sukience”. Posłuchajcie piosenki i postarajcie się zapamiętać jej słowa oraz melodię.
Opowiedzcie swoim rodzicom jak najbardziej szczegółowo o czym jest ta piosenka.
Po kilkukrotnym wysłuchaniu, zaśpiewajcie ją jak kotki „miau… miau… miau…”, później zamiast słów użyjcie odgłosów swoich ulubionych zwierząt, np. „kle…kle…kle”, albo „bzzz…bzzzz…bzzz…”, a może „kum…kum…kum..?
5. Okiem biedronki: Zamieńmy się na chwilę w obserwatorów przyrody takich jakimi są biedronki. Te małe stworzonka świetnie widzą przyrodę z bliska. Wyobraźcie sobie za jesteście taką biedronką oglądając film pt. :PRZYGODY BIEDRONKI SIEDMIOKROPKI”:
Zobacz
Po zakończeniu „filmowej obserwacji” odpowiedzcie na pytania:
• W jakich miejscach wędrowała Siedmiokropka?
• Co widziała po drodze? Czy widziała wszystko tak samo jak ludzie?
• Jakie kolory miały te miejsca?
UZUPEŁNIJCIE KARTĘ OBSERWATORA PRZYRODY, którą znajdziecie TUTAJ Karta
Narysujcie na niej biedronkę a poniżej w kółkach namalujcie to co Waszym zdaniem wi-działa Siedmiokropka i po czym wędrowała. Miłej zabawy Mali obserwatorzy!
6. Na zakończenie zabawa ruchowa RYTM I MELODIA, którą znajdziecie poniżej:
Powodzenia, Inga Matuszewska