Temat dnia: WIOSENKOWO, FIOŁKOWO
1.Gimnastyka buzi i języka:– język to miotełka, jama ustna to pokój, język ma za zadanie posprzątać pokój ,umyć sufit-podniebienie, ściany -policzki ,drzwi i okna – zęby z obu stron.
2. 6latki : Poznajcie opowiadanie: ZAŁĄCZNIK 1i wykonajcie zadanie w karcie pracy KP3s.70-71-6latki
3.5latki : Zabawa słowna, dokończ wyraz dodając sylabę:
-mo …, bo…. , tra….., wio …., kro …., tuli ….,słoń…..,(motyl, bocian, trawa, wiosna, krokus, tulipan, słońce)
Wykonaj kartę pracy -ZAŁĄCZNIK 2
Powodzenia! Renata Chądzyńska
4. Zabawa ortofoniczna z muzyką i piosenką „Wiosna w błękitnej sukience”. Posłuchajcie piosenki i postarajcie się zapamiętać jej słowa oraz melodię.
O czym jest ta piosenka? Opowiedzcie swoim rodzicom jak najbardziej szczegółowo.
Po kilkukrotnym wysłuchaniu, zaśpiewajcie ją jak kotki „miau… miau… miau…”, później zamiast słów użyjcie odgłosów swoich ulubionych zwierząt, np. „kle…kle…kle”, albo „bzzz…bzzzz…bzzz…”, a może „kum…kum…kum..?
5. Okiem biedronki: Zamieńmy się na chwilę w obserwatorów przyrody takich jakimi są biedronki. Te małe stworzonka świetnie widzą przyrodę z bliska. Wyobraźcie sobie za jesteście taką biedronką oglądając film pt. :PRZYGODY BIEDRONKI SIEDMIOKROPKI”:
Zobacz
Po zakończeniu „filmowej obserwacji” odpowiedzcie na pytania:
• W jakich miejscach wędrowała Siedmiokropka?
• Co widziała po drodze? Czy widziała wszystko tak samo jak ludzie?
• Jakie kolory miały te miejsca?
UZUPEŁNIJCIE KARTĘ OBSERWATORA PRZYRODY, którą znajdziecie TUTAJ Karta
Narysujcie na niej biedronkę a poniżej w kółkach namalujcie to co Waszym zdaniem widziała Sied-miokropka i po czym wędrowała. Miłej zabawy Mali obserwatorzy!
6. Na zakończenie zabawa ruchowa RYTM I MELODIA, którą znajdziecie poniżej:
Powodzenia, Justyna Stępień