Temat dnia: WITAJ WIOSNO!
1.Kwitnąca łąka – zabawa z elementem przysiadu, wyprostu, skłonów tułowia i skrętów głowy.
– ćwiczenie relaksacyjne – masażyk. Pobawcie się z rodzicem lub rodzeństwem i rysujcie sobie nawzajem na plecach ,to co kojarzy wam się z wiosną .
2. Przyjście wiosny – osłuchanie z wierszem Jana Brzechwy „Przyjście wiosny”
Naplotkowała sosna, że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro: – Przyjedzie pewno furą.
Jeż się najeżył srodze: – Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: – Ja nie wierzę, przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął: – Wiem coś o tym, przyleci samolotem.
– Skąd znowu – rzekła sroka – ja z niej nie spuszczam oka
i w zeszłym roku w maju widziałam ją w tramwaju.
– Nieprawda wiosna zwykle przyjeżdża motocyklem!
– A ja wam tu dowiodę, że właśnie samochodem.
– Nieprawda, bo w karecie!
– W karecie? – Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko, że płynie własną łódką!
A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiaty za nią śpieszą, już trawy przed nią rosną
i szumią – Witaj wiosno!
Podczas recytacji dzieci spoglądają na rozkładówkę w „Kartach pracy” KP3 s. 66–67 –(6latki) i starają się odnaleźć pojazdy wymienione w wierszu. Liczą, ile pojazdów proponowały zwierzęta. Wskazują i nazywają wymienione w wierszu zwierzęta i ptaki, które rozmawiały o wiośnie.
Nazywanie kwiatów wiosennych- 5latki :KP3s 46-.47.
3. Jakie to słowo? Podziel na głoski wyrazy:
wianek ,indyk, okno ,sowa, nos, apteka
z każdego słowa wybierz pierwszą głoskę i odczytaj hasło ( „wiosna” )
dokończ zdanie: Wiosna to pora roku ,która przychodzi po……..
4. Wiosenne muzykowanie – ćwiczenia ortofoniczne, dźwięki jakimi gra dla nas wiosna, np. kumkanie żab- kum kum
klekot bocianów -kle-kle
świergot ptaków- ćwir ćwir,
szumiący wiaterek-szu szu,
uderzanie kropelek wiosennego deszczu o parasol-kap kap
Powodzenia, Renata Chądzyńska
5. Posłuchaj jeszcze raz wiersza i tym razem postaraj się zilustrować nadejście Wiosny. W jaki sposób przychodzi? A może przyjeżdża jakimś środkiem lokomocji? Wybierz jeden z nich i namaluj przybywającą Wiosnę.
6. Otwórz jeszcze raz karty pracy na stronie 66-67 i znajdź MOTYLKA. Określ w której części strony ukrył się. U góry?, na dole? W prawym rogu? W lewym rogu? Opisz najdokładniej gdzie się znajduje, jak wygląda, w którą stronę jest zwrócony.
7. Ozdabianie motyla według instrukcji dla 6- latków: ZAŁĄCZNIK
8. Zbuduj z klocków pojazd dla Wiosny.
Powodzenia, Justyna Stępień.