Deszcz i jeo znaczenie dla przyrody i człowieka

Temat dnia: DESZCZ I JEGO ZNACZENIE DLA PRZYRODY I CZŁOWIEKA

1.”Gazetowa tarcza” - zabawa ruchowa z elementem rzutu.
Dziecko chwyta lewą ręką stronę z gazety i zgniata ją robiąc kulkę, potem to samo wykonuje prawą ręką i ćwiczy rzuty do celu
2.Co to jest deszcz i po co jest deszcz? Obejrzyj film:

Zobacz

 3. Posłuchajcie wiersza A. Frączek pt. „DESZCZ”
Wiersz

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania: Co robi się mokre, kiedy pada deszcz?, Co może się stać, kiedy deszcz nas przemoczy?, Czy wszyscy nie lubią deszczu?, Kto się cieszy z deszczu?
4. Skojarzenia – zabawa dydaktyczna. Waszym zadaniem jest dopowiedzieć nazwę z którą kojarzy wam się określenie, np. mokry jak deszcz,

kwaśny jak………... (cytryna), wysoki jak ………...(wieża), gruby jak ………...(słoń), ostry jak ………(.nóż), długi jak…………(wąż), lekki jak …….(piórko).

POWODZENIA Renata Chądzyńska

5. „J” jak jajko – zabawa dydaktyczna, mająca na celu zapoznanie z małą i wielką literą „j”.
• Drogi Rodzicu, wymyśl kilka wyrazów zaczynających się na literę „j”. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie jaką głoskę słyszy na początku tych wyrazów. Pozwól dziecku wymyśleć jego własny wyraz, który zaczynać się będzie taką samą głoską. (5 i 6-latki)

• Wytnijcie kartoniki ZAŁĄCZNIK  i rozłóżcie je na dywanie.
Dzieciaki, najdźcie wyrazy, w których ukryła się nowa literka „j”, „J”, zaznaczcie ją na czerwono. (5 i 6- latki) Ile liter ma dany wyraz? Wpiszcie odpowiednią cyferkę w kółku pod wyrazem (6 latki). Trzymam kciuki 

• Wybierając odpowiedni kartonik, spróbujcie ułożyć: Jacek maluje jajko. Julka gotuje jajko. Przeczytajcie je wspólnie z rodzicami.(6- latki)
• A może zdania ułożą się same?  Weź kartonik z wyrazem „Jacek” i połóż na lewej stronie, natomiast kartonik z wyrazem „jajko” na prawej. Pomiędzy te kartoniki ułóż jeden da dru-gim pozostałe, odwracając napisami do dołu. Odkrywaj je kolejno i czytaj zdania. Zapew-niam dużo uśmiechu  (6-latki)
• 5 – latki popracujcie z kartą pracy kreśląc literę „j” po śladzie. Namalujcie obrazek przedsta-wiający coś na literę „j”. ZAŁĄCZNIK

6.Zapraszam na odrobinę ruchu i dobrej zabawy:

Zobacz

 

7.Zabawa „Zaufaj mi” to świetna propozycja na spędzenie popołudnia z bliskimi. Spacerujcie w parach z rodzicem, jedno z Was ma oczy zawiązane chustką, drugie prowadzi je delikatnie, informu-jąc o wszelkich przeszkodach.

POWODZENIA  Justyna Stępień

  • Radomsko ul.Sierakowskiego 19
  • 44 685 44 41
  • 44 685 44 40
  • dyrektorpp3@radomsko.pl