Warszawska Syrenka

Tematyka tygodnia: MOJA OJCZYZNA
Temat dnia: Warszawska Syrenka

Dzisiaj poznamy kilka ważnych miejsc w naszej stolicy. Zapraszam na wycieczkę po Warszawie.
Obejrzyjcie reportaż z wyprawy Mai - podróżniczki do stolicy. Jest trochę długi, ale moim zdaniem ciekawy. I w przystępny dla dzieci sposób prezentuje najważniejsze miejsca w Warszawie.

Zobacz

1. Wycieczka Olka i Ady
Olek i Ada wraz z rodzicami wybrali się na wycieczkę po Warszawie. Zobaczcie co zobaczyli. Przy pomocy rodziców nazwijcie te miejsca (Łazienki Królewskie, Stadion Narodowy(4 latki), Pomnik Syrenki nad Wisłą, Pałac Kultury i Nauki, Zamek Królewski (5 latki)). Poszukajcie wiadomości na ich temat.
• 4 latki: Nowe przygody Olka i Ady cz. 2, str. 46
• 5 latki: Nowe przygody Olka i Ady cz. 4, str. 30-31

2. Ułóż zdanie (zadanie dla 5 latków)
Po dokładnym obejrzeniu ciekawych i ważnych miejsc w Warszawie postarajcie się ułożyć krótkie zdania z poniższymi wyrazami.
• stolica (np. Warszawa to stolica Polski)
• Wisła
• Syrena

3. Rozkoduj (zadanie dla chętnych 5 latków)
Kolejne zadanie z kodowaniem (źródło: www.nauczycielskiezacisze.pl)
Trudne! Spróbujcie chociaż.
Strzałka to miejsce startu, chorągiewka to meta.

Plik: kodowanie

4. Zabawy z wodą
Dzieci uwielbiają bawić się wodą. Lubią się pluskać w wodzie, kąpać, skakać po kałużach, podlewać kwiatki, itp. Teraz macie Kochani okazję połączyć przyjemne z pożytecznym. Ja najczęściej takie zabawy robię na świeżym powietrzu, więc kto ma możliwość zapraszam na dwór i zaczynamy.
Potrzebne nam będą plastikowe butelki: 0,5 l, 1 l i 1,5 l, 3 szklanki, dwie butelki o różnych kształtach (wąska i szeroka) i coś do zabarwienia wody (barwnik spożywczy, bibuła, buraki, sok malinowy), żeby zabawa była atrakcyjniejsza.
• Zadanie 1
Do 3 szklanek nalewamy różną ilość zabarwionej (niekoniecznie)wody. Prosimy dzieci by określiły, w której szklance jest najwięcej a w której najmniej wody. Mogą ustawić szklanki we właściwej kolejności. Starajcie się by dzieci używały określeń: najwięcej i najmniej.

• Zadanie 2
Prezentujemy dzieciom butelki 2 x 0,5 l, 1l oraz 1,5 l. mówimy dzieciom, że płyny (wodę, napoje, soki, olej) mierzymy za pomocą litrów. Poszukajcie w domu butelek, opakowań z płynami, zwróćcie uwagę na oznaczenie pojemności.
Ile to 1 litr? Pokazujemy butelkę 1l.
Następnie pokazujemy butelkę 0,5 l i mówimy, że tu jest połowa tego co w butelce 1l. Jak to sprawdzić?
Wszystko ma 2 połowy. Litr też. Zatem gdy wlejemy do butelki 1l zawartość dwóch butelek 0,5l otrzymamy litr.
Spróbujcie. Niech dzieci same przelewają i doświadczają.
A co z butelką 1,5l? Pomyślcie sami jak to zmierzyć?

• Zadanie 3
Teraz nalewamy różną ilość wody do butelki szerokiej i wąskiej. Będziemy liczyć, w której jest więcej wody. Jak to sprawdzić?
Potrzebna mam będzie miara. Będzie nią szklanka. Przelewamy zawartość wąskiej butelki do szklanki (liczymy ilość szklanek). Następnie przelewamy zawartość szerokiej butelki i liczymy ilość szklanek? Gdzie jest więcej?
Możecie wlać do tych butelek taką samą ilość wody, by dzieci przekonały się jak ważna jest umiejętność czynności mierzenia (wzrok może nas oszukać)
Po wykonaniu eksperymentów wodnych zapraszam do wykonania zadań w książce (5 latki): Nowe przygody Olka i Ady, cz.4, str. 32-33

Możecie też zrobić wodne eksperymenty:

Zobacz

Zobacz

Zobacz

 Przyjemnej zabawy

Wychowawca: Marcelina Machura

 

  • Radomsko ul.Sierakowskiego 19
  • 44 685 44 41
  • 44 685 44 40
  • dyrektorpp3@radomsko.pl