„Wiosenne kwiaty”

1. Przypomnij sobie nazwy kwiatków. Wyklaszcz ich nazwy. Ilustracje poniżej. Postaraj się opowiedzieć jak wyglądają, jaki maja kolor, starając się w miarę możliwości używać zdań, a nie tylko pojedynczych wyrazów ?

Hiacynt

Krokus

Stokrotka

Żonkil

Tulipan

Przebiśnieg

 2. Z pozdrowieniami od Pani Małgosi, kto pamięta i nauczy rodziców?

Potrzebne będą kawałek foli lub woreczek foliowy. Poniżej link z do zobaczenia i przypomnienia oraz plik mp3 (meksykański walc) z samą muzyką
Zobacz

 

 3. Hiacynt – praca plastyczna. Zdjęcia poniżej

Praca plastyczna

Potrzebne będą: kolorowy karton jako tło, zielony karton na liście i łodygę, kukurydza prażona / bibułka lub serwetka podarte na małe kawałki i zgniecione z małe kulki, klej. Narysuj na zielonym kartonie liście i łodygę, wytnij (na ile dziecko będzie potrafiło pozwólcie żeby było samodzielne), Narysuj kwiat hiacyntu na kartce. Przyklej łodyżkę i liście. Wypełnij kwiat kukurydzą lub bibułką.

4. „Tworzymy kwiaty” - malowanie na folii plastikowej bądź kartonie .

Do tego zajęcia dzieci będą potrzebowały: kartonu lub folii plastikowej (np. koszulka na dokumenty), farb lub kredek.

Dzieci mogą malować farbami lub kredkami dowolne kwiaty słuchając w tym czasie utworu Piotra Czajkowskiego ” Walc kwiatów”.

Dzieci rozwijają wyobraźnię, inwencję twórczą sprawność manualną i wrażliwość muzyczną.

 

5. „Barwne obrazy”– eksperyment.

Eksperyment

Potrzebne będą” bibuła ciemne flamastry, nożyczki talerz z wodą

Dzieci wycinają kwiaty z bibuły (lub białych serwetek) i rysują na nich ciemnym flamastrem środek i odchodzące od niego linie ku płatkom. Problem do rozwiązania: Co się stanie, gdy włożymy nasze kwiatki do miski z wodą? Dzieci poda­ją hipotezy. Przeprowadzenie eksperymentu: Dzieci wkładają do miski kwiaty wykonane z bibuły. Obserwują rozdzielanie się kolorów. Wnioski: Woda, rozdzielanie się po bibule, powoduje roz­dzielanie się kolorów. Wyjaśnienie: Barwnik flamastra składa się z wielu pigmentów, możemy więc zaobserwować pasma o różnych barwach. To zjawisko nazywamy chromatografią.

6) Zadbaj o zdrowie - zjedz ulubiony owoc lub warzywo. Jaki ma smak? Słodki, kwaśny, a może gorzki?

7) Zrób śmieszna minkę. Poproś mamusię/tatusia, aby spróbowała zrobić taką samą. Stańcie razem przed lustrem i popatrzcie na siebie podczas wykonywania zabawy. ?

 

Pozdrawiamy i życzymy udanego weekendu

Panie Małgosia i Agnieszka

  • Radomsko ul.Sierakowskiego 19
  • 44 685 44 41
  • 44 685 44 40
  • dyrektorpp3@radomsko.pl