Archiwum rok szkolny 2018-2019

Święto Mamy i Taty.

Propozycja zajęć na tydzień : Święto Mamy i Taty.

Zapewne wiecie, że w tym tygodniu, 26 maja obchodzimy Dzień Mamy. Dzień Taty wypada dopiero 23 czerwca, ale my obchodzimy Dzień Mamy i Taty razem.
w tym tygodniu przygotujemy niespodzianki dla waszych rodziców.

1.Na początek możecie zrobić ćwiczenie:
załącznik 1

2. Zabawa „Jak mogę pomóc mamie?”
Zastanówcie się czy mamy pracują tylko poza domem? Jakie obowiązki wykonują mamy w domu?
W których obowiązkach możecie im pomóc ? Porozmawiajcie o tym z mamą.

3. „Kalambury” – czynności wykonywane przez mamy.
W tą zabawę możecie pobawić się z rodzicami i rodzeństwem. Polega na tym ,że jedna osoba pokazuje, inne odgadują. Z pewnością sobie poradzicie, wiele razy bawiliśmy się w kalambury w przedszkolu.
Możecie zrobić dla mamy laurkę z Okazji Dnia Mamy. Możecie wykonac ją według własnego pomysłu lub obejrzeć filmik, może on was zainspiruje. film ze strony kreatywniewdomu.pl
Zobacz

4. Razem z rodzicami przeczytajcie wiersz
" Wesoły tata"
Mój tata jest niepoważny,
ciągle się ze mnie śmieje.
Kiedy ja mówię:
– Wciąż rosnę!
On mówi:
– Skąd, ty malejesz!
Nie lubisz kaszy na mleku,
zostawiasz ser i warzywa,
więc wcale nie rośniesz, nie tyjesz,
tylko wciąż ciebie ubywa!
Staniesz się taki malutki,
że w krasnoludka się zmienisz,

będziesz się kąpać w akwarium
i drzemać w mojej kieszeni.
Nie pójdziesz na spacer z pieskiem,
tylko z chomikiem lub z myszką.
Ja na to:
– Dobrze, tato,
jutro na obiad zjem wszystko.
Ale ty razem ze mną
chrup marchew i sałatę,
bo jak się zmienię w zająca,
chcę mieć zająca – tatę.
Po przeczytaniu wiersza odpowiedzcie na pytania : O czym był wiersz? Kto wystąpił w wierszu? Z czego śmiał się tata chłopca? Dlaczego chłopiec chciał, żeby tata jadł z nim marchew i sałatę? W czym chcecie naśladować swojego tatę?

5.Możecie wykonać ćwiczenie.
załącznik 2

6. Możecie wykonać laurkę również dla taty. W poniższym filmiku znajdziecie wiele pomysłów. Film pochodzi ze strony idealnamama.pl
Zobacz

7. Z pewnością ogromnie kochacie swoich rodziców. Zastanawialiście się co to właściwie jest milość? Jakie to jest uczucie? Za co kochacie rodziców? Czy rodzice odwzajemniają waszą miłość?

8. Zabawa „Kocham mamę tak bardzo jak...”
Spróbujcie dokończyc zdanie: Kocham mamę tak bardzo jak... (np. niedźwiedź miód, lato słońce).

9. " Moja rodzina"
Wykonajcie ćwiczenia:
załącznik 3
załącznik 4
Teraz poproście mamę albo tatę o przeczytanie opowiadania:
"Jeż" (fragmenty)
Katarzyna Kotowska
Pewnego dnia Kobieta wyszła przed dom i ze zdziwieniem spostrzegła, że coś dziwnego stało
się ze wszystkimi kolorami. Żółty był mniej słoneczny niż zwykle, czerwony mniej ognisty, zielony stracił swą soczystość, a niebieski poszarzał.
– Mężu, zobacz, co się stało! – zawołała Kobieta. (...)
Kobieta i Mężczyzna nie wiedzieli, co się stało, i nie umieli nic na to poradzić, a tymczasem ich
świat tracił barwy i smutniał coraz bardziej, a oni też smutnieli i coraz bardziej nie mieli dziecka, chociaż tak za nim tęsknili.
Wreszcie pewnego wiosennego dnia, mimo że słońce świeciło bardzo mocno, w ich ogrodzie
znikły ostatnie wspomnienia kolorów i niepodzielnie zapanowała szczerosmutna szarość. Wtedy
Kobieta i Mężczyzna zrozumieli – ich dziecko urodziło się całkiem innym rodzicom. Kobieta płakała i miała całą twarz mokrą od łez. I Mężczyzna płakał, chociaż jego łez nie było widać, bo płakała jego dusza.
Wreszcie Mężczyzna powiedział:
– Chociaż nie urodziliśmy naszego dziecka, musimy je odnaleźć!
Słyszeli bowiem, że jeśli jakimś rodzicom urodzi się obce dziecko, oddają je na wychowanie do
Domu Dzieci i tam prawdziwi rodzice mogą je odnaleźć. (...)
I wtedy przyprowadzono Chłopczyka.
Kiedy Kobieta i Mężczyzna go ujrzeli, zdziwili się i przestraszyli – mały Chłopiec o niebieskich
oczach miał całe ciało pokryte kolcami jak jeż. Pomyśleli, że znowu zaszła jakaś straszna pomyłka, bo to na pewno nie było ich dziecko – nie mogli przecież mieć synka jeża. (...)
Jesienią zbierali grzyby. Piotruś bawił się jarzębiną i kasztanami. Przez całe noce Mama musiała
trzymać go za rękę. Któregoś dnia zapytał ją:
– A u kogo ja byłem w brzuchu?
– Nie u mnie – odpowiedziała. – Miałeś wtedy inną mamę. Na szczęście teraz jesteś z nami.
– Czy płakałaś, jak mnie nie było?
– Tak, bardzo płakałam. Tata też płakał. Ale teraz się cieszymy, bo jesteś z nami.
Tego dnia znikło wiele kolców. (...)
Zastanówcie się o czym była ta historia? Dlaczego ogród poszarzał? Za czym tęsknili kobieta i mężczyzna? Czy kobieta, która stała się mamą chłopczyka, nosiła go w brzuchu? Co oznacza termin „adopcja”? Jak sądzicie, dlaczego chłopiec na początku miał kolce? Dlaczego potem zniknęły? Jak czuł się chłopiec u nowej rodziny? Dlaczego dzieci trafiają do domu dziecka? Jak można pomóc dzieciom z domu dziecka?

10. Zabawa „Kocham swoją rodzinę, ponieważ...” – Spróbujcie dokończyć zdanie dlaczego kochacie swoją rodzinę.

11. Praca plastyczna pt. "Moja rodzina"
Wykonajcie portret waszej rodziny. Pamietajcie, że na obrazie muszą znależć się wszyscy domownicy np. mama, tata, wy , rodzeństwo. Jesli macie zwierzątko też je narysujcie lub namalujcie. Pamietajcie,żeby narysować noski, uszy, rzesy, nie zapomnijcie też o dłoniach.
Możecie rysować kredkami lub malować farbami. Mam nadzieję. że uda mi się zobaczyc Wasze prace. Z pewnością będą piękne.
Miłej zabawy!
wychowawcy: A. Pierzak i K. Ucieklak- Tomala , R. Chądzyńska

  • Radomsko ul.Sierakowskiego 19
  • 44 685 44 41
  • 44 685 44 40
  • dyrektorpp3@radomsko.pl