Jakie emocje przeżywają przedszkolaki?
1. Posłuchaj wiersza D.Gellner „Zły humorek”.
Pytania do dziecka:
Co czuła dziewczynka?
Z jakiego powodu czuła gniew?
Jak się zachowywała?
Co znaczy być złym,a co złościć się/ być zezłoszczonym?
Czy to oznacza to samo?
2. „Moje emocje”- rozpoznawanie własnych emocji. Czytamy dziecku następujace zdania i prosimy o nazwanie jaka to emocja:
Ktoś zepsuł moja zabawkę. Co czuję?
Mama mnie pochwaliła.
Idę do dentysty.
Biegnie do mnie duży pies.
Mam dziś urodziny.
Przyjechała ciocia ,której dawno nie widziałam(łem).
Pierwszy raz jadę na wycieczkę bez rodziców.
Wylał mi się sok.
Dostałam (łem) prezent od kolegi.
3. „Chmurka”- praca plastyczna – dziecko rysuje swoja postać na dole strony oraz dwie chmurki- w jednej chmurce rysuje lub wkleja rzeczy/sytuacje,które sprawiają ,że jest radosne, a w drugiej te,które wywołują smutek.
4. Karta pracy- doskonalenie umiejętności nazywania uczuć.
Scan nr 1