Temat dnia: WŚRÓD MULIMEDIÓW
1. Multimedia – rozwiązywanie zagadek o urządzeniach
Włącz go, a wnet ci pokaże
Bajki, filmy, mnóstwo zdarzeń.
Taka jego jest robota
– Bawić cię… gdy masz pilota. (telewizor)
Papierowa, pełna wieści,
Których setki w sobie mieści.
Ma też wersję w internecie.
O czym mowa? O… (gazecie)
Dziś powszechne urządzenia,
Kiedyś nie do pomyślenia Żeby ludzie z wielkiej dali,
Przez coś z sobą rozmawiali. (telefon)
Gra piosenki, czasem gada,
Czasem bajki opowiada.
Możesz słuchać, gdy ma rację,
Lub po prostu zmienić stację. (radio)
Gdy to, co masz w komputerze,
Chcesz zobaczyć na papierze,
Ona chętnie ci pomoże,
Czarno-biało lub w kolorze. (drukarka)
2.W „Kartach pracy” dzieci patrzą na zdjęcia i opowiadają, jak dzieci i ich rodzice korzystają z różnych mediów, np. słuchają audiobooków przez słuchawki, kupują bilety do kina przez telefon, rozmawiają przez komunikator, czytają czasopisma, bawią się przy programie telewizyjnym. Dzieci stawiają znak „+” przy sytuacjach, które im się przydarzyły, a znak „–” przy sytuacjach, z którymi się nie zetknęły. Następnie rysują w pustym okienku jeszcze inny sposób, w jaki korzystają z mediów. KP4 s. 3,
3. Mój kolega komputer – słuchanie wiersza Stanisława Karaszewskiego.
Mam komputer supernowy
Z monitorem kolorowym,
Klawiaturą, stacją dysków
I malutką, zwinną myszką!
Mój komputer, mój komputer,
On jest super, super, super!
On najlepszym jest kolegą,
Nie potrzeba mi innego!
Och! Ach! Och! Ach!
To najlepszy kumpel w grach!
Nagle! – rety! Co się dzieje!
W komputerze coś szaleje,
Wirus groźny niesłychanie
Pożarł program, połknął pamięć!
Wirus popsuł mi komputer,
Już komputer nie jest super!
Ale za to mam dobrego,
Mam kolegę prawdziwego!
Och! Ach! Och! Ach!
To najlepszy kumpel w grach!
4. 5latki: Mapa aktywności
Załącznik
Popatrzcie na ilustracje w załączniku i powiedzcie jak jeszcze spędzacie czas wolny z rodziną .Pamiętajcie że nie należy spędzać czasu zbyt długo przed telewizorem, komputerem, tabletem…!gdyż niekorzystnie wpływają na nasze zdrowie.
Wykonajcie zadanie w kartach pracy KP4s.3
Mój czas z rodziną – narysujcie jak spędzacie czas wolny z rodziną :)
5. A teraz czas na ruch!
Powodzenia p. Justyna:)
6. Rodzice sprawdzą, czy uważnie słuchaliście wierszyka o komputerze. Przeczytają Wam kilka zdań a Wy pokażcie kciuk w górę jeśli to prawda, a jeśli zdanie jest fałszywe – skierujcie kciuk w dół. Powodzenia! A oto zdania:
• W wierszu mowa jest o komputerze (kciuk go góry)
• Opowiada o nim pani nauczycielka (kciuk w dół)
• Komputer był prawdziwym przyjacielem chłopca (kciuk w dół)
• Nagle sprzęt popsuł się, bo chłopiec często grał w różne gry ( kciuk w dół)
• Do komputera chłopca wkradł się wirus i spowodował uszkodzenie sprzętu (kciuk w górę)
• Chłopiec zrozumiał że jego kumplem nie jest komputer lecz kolega (kciuk w górę)
Jak uważacie? Lepiej mieć super komputer czy super prawdziwego kolegę?
7. Zabawa „W sieci” – Chwyćcie się z rodzicem za obydwie ręce. Waszym zadaniem jest „podłączyć” kogoś do sieci, poprzez podanie ręki następnej osobie, która jest w mieszkaniu. Jeśli nie ma nikogo poza rodzicami, można chwycić za rękę ulubioną lalkę, maskotkę itd. Ciekawe komu z Was uda się „podłączyć do sieci” wszystkich domowników :-)
8. Obejrzyj ZESTAW KOMPUTEROWY załącznik 2 i opowiedz do czego służą przedstawione tam elementy? Co możesz z łatwością robić używając ich?
PAMIĘTAJ, ŻE KORZYSTAĆ Z KOMPUTERA TRZEBA W SPOSÓB BEZPIECZNY. Nie wpatrywać się w monitor zbyt długo oraz przyjmować prawidłową postawę ciała przy biurku. Przede wszystkim słuchaj zaleceń rodziców, co do korzystania ze sprzętu komputerowego!
Powodzenia, Inga Matuszewska