TEMAT: KTO SZYJE UBRANIA?
1.Na początek gimnastyka
Zobacz
2.W pracowni krawcowej- przyjrzyjcie się ilustracjom (załącznik 1)i powiedzcie jakie czynności można wykonać korzystając z tych przedmiotów (nożyczkami wycinać, ciąć; centymetrem mierzyć, żelazkiem prasować). Dzieci na podstawie zgromadzonych przedmiotów wnioskują, kto pracuje takimi narzędziami. wypowiadają się na temat roli krawcowej.
3.Mierzy w szerz, mierzy wzdłuż i sukienkę szyje już – zabawy z centymetrem krawieckim.-pokażcie dzieciom centymetr krawiecki. I powiedzcie , do czego służy, jak odczytać na nim długość.
A teraz zmierzcie mamę lub tatę i tak jak krawcowa np. Tomek ma w pasie 80 cm, w biodrach 95 cm. Zapiszcie pomiar.
4.Jak powstają ubrania?
- wybieramy krój sukienki i tkaninę z jakiej będzie uszyta, rysujemy wykrój na tkaninie i obrysowujemy kredą,
- wycinamy po śladzie
- fastrygujemy
-przymierzamy
-szyjemy
-prasujemy
Popatrz na ilustracje i postaraj się wymienić etapy powstawania sukienki(załącznik 2)
5.Szycie literek- ułóżcie z nitki lub sznurka wybrana przez rodzica literę, następnie w KP4s.29
KP4s.28
6.Jak projektant projektuje, tak modelka pokazuje -projektowanie strojów.
Pobawmy się w projektantów. Obejrzyjcie strony z gazet z ilustracjami ubrań, katalogi mody, wydruki ze sklepów wysyłkowych itp. oraz nożyczki i kartki z bloku rysunkowego. Waszym zadaniem będzie wybrać i wyciąć z przygotowanych ilustracji elementy strojów i zaprojektować własną kreację damską lub męską, a następnie przykleić swój projekt na kartce z bloku. Brakujące elementy, np. dłonie postaci czy głowę, można dorysować lub również wyciąć z gotowych ilustracji.
Gdy zaprojektowane stroje są gotowe możecie również zabawić się w modelki i modeli prezentując swój ulubiony strój na wybiegu przy dźwiękach muzyki.
Zobacz
Miłej zabawy!
Dla chętnych
Z rozsypanki wyrazowej wybierzcie wyraz „ćma”
Przeczytaj pozostałe wyrazy i zaznacz w nich literę „ć”(załącznik 3)
Przeczytaj wyrazy i połącz je ze zdjęciami. Ułóżcie historyjkę o ćmie i dorysujcie elementy, które pojawiły się w waszej historyjce.KP4s.85