Temat dnia: W ŚWIECIE GIER KOMPUTEROWYCH
1.Powtórzcie gimnastykę z poniedziałku :)
2.Zakodowany obrazek –KP.4s.8
kolorowanie obrazka według umownego kodu, karta pracy. Dzieci otwierają karty pracy na stronie 8. Odczytują kod, a potem kolorują obrazek. Po wykonaniu zadania opowiadają, jakie zwierzę znajduje się na obrazku (kameleon).
zapraszam do obejrzenia edukacyjnego filmu przyrodniczego o kameleonach:
3. Figurowe sudoku – gra dydaktyczna. KP4s.9 Dzieci uważnie patrzą na sudoku w „Kartach pracy” i dorysowują brakujące figury w każdym rzędzie i w każdej kolumnie. Następnie zapisują liczbę poszczególnych figur oraz sumują liczbę kwadratów i kół. Następnie rysują w tabeli koła, kwadraty i trójkąty tak, żeby nie powtarzały się w kolumnie ani w rzędzie. Dzieci podają wiele prawidłowych rozwiązań. W dalszej części dorysowują tyle kół, ile jest trójkątów i liczą, ile jest razem figur.
4. Przeciwieństwa zajęcia matematyczne.
Załącznik 1
5.TELEWIZOR – praca plastyczno- techniczna. Przygotujcie: niewielkie tekturowe pudełko, kolorowy papier, biały papier, mazaki, klej, nożyczki.
• Oklejcie pudełko papierem kolorowym
• Wytnijcie z białego kartonu prostokąt (będzie to ekran waszego telewizora),
• Na ekranie namalujcie jakiś obrazek, przyklejcie go do pudełka.
• Obok naklejonego ekranu namalujcie mazakami na pudełku przyciski telewizora.
6. Zabawy z robotami – kalambury. Wyobraźcie sobie, ze macie w domu super robota, który jest najlepszy w wykonywaniu różnych czynności. Pokażcie rodzicom w czym jest najlepszy Wasz robot, zachowując się jak on. Ciekawe, czy rodzice odgadną!
Połączcie w pary urządzenia, których używano dawno temu z ich odpowiednikami współczesnymi. Opowiedz rodzicom, czym się one różnią. ZAŁĄCZNIK
DLA CHĘTNYCH Zadanie w Kartach pracy część IV, na stronie 90.
Życzę powodzenia, Inga Matuszewska