W świecie gier komputerowych

Temat dnia: W ŚWIECIE GIER KOMPUTEROWYCH
1.Powtórzcie gimnastykę z poniedziałku :)

2.Zakodowany obrazek –KP.4s.8
kolorowanie obrazka według umownego kodu, karta pracy. Dzieci otwierają karty pracy na stronie 8. Odczytują kod, a potem kolorują obrazek. Po wykonaniu zadania opowiadają, jakie zwierzę znajduje się na obrazku (kameleon).
zapraszam do obejrzenia edukacyjnego filmu przyrodniczego o kameleonach:

Zobacz

 3. Figurowe sudoku – gra dydaktyczna. KP4s.9 Dzieci uważnie patrzą na sudoku w „Kartach pracy” i dorysowują brakujące figury w każdym rzędzie i w każdej kolumnie. Następnie zapisują liczbę poszczególnych figur oraz sumują liczbę kwadratów i kół. Następnie rysują w tabeli koła, kwadraty i trójkąty tak, żeby nie powtarzały się w kolumnie ani w rzędzie. Dzieci podają wiele prawidłowych rozwiązań. W dalszej części dorysowują tyle kół, ile jest trójkątów i liczą, ile jest razem figur.

4. Przeciwieństwa zajęcia matematyczne.
Załącznik 1

5.TELEWIZOR – praca plastyczno- techniczna. Przygotujcie: niewielkie tekturowe pudełko, kolorowy papier, biały papier, mazaki, klej, nożyczki.
• Oklejcie pudełko papierem kolorowym
• Wytnijcie z białego kartonu prostokąt (będzie to ekran waszego telewizora),
• Na ekranie namalujcie jakiś obrazek, przyklejcie go do pudełka.
• Obok naklejonego ekranu namalujcie mazakami na pudełku przyciski telewizora.

6. Zabawy z robotami – kalambury. Wyobraźcie sobie, ze macie w domu super robota, który jest najlepszy w wykonywaniu różnych czynności. Pokażcie rodzicom w czym jest najlepszy Wasz robot, zachowując się jak on. Ciekawe, czy rodzice odgadną!

Połączcie w pary urządzenia, których używano dawno temu z ich odpowiednikami współczesnymi. Opowiedz rodzicom, czym się one różnią. ZAŁĄCZNIK 

DLA CHĘTNYCH Zadanie w Kartach pracy część IV, na stronie 90.

Życzę powodzenia, Inga Matuszewska

 

  • Radomsko ul.Sierakowskiego 19
  • 44 685 44 41
  • 44 685 44 40
  • dyrektorpp3@radomsko.pl