Lis i lornetka

Tematyka tygodnia: Dbamy o przyrodę
Temat dnia: Lis i lornetka

Kochani. Wczoraj przyjrzeliśmy się bliżej drzewom, ich budowie, rodzajom. Dzisiaj będziemy kontynuować ten temat. Zajmiemy się miejscem, w którym rośnie mnóstwo drzew, a wśród nich mieszka wiele zwierząt. Wiecie już co to za miejsce? Tak! To LAS.

1. „Lis i lornetka”
Na początek posłuchajcie opowiadania A. Widzowskiej „Lis i lornetka”.

opowiadanie

Potem odpowiedzcie na poniższe pytania:
• Jak zwierzęta przyjęły obecność dzieci w lesie?
• Dlaczego zwierzęta bały się dzieci?
• Co powiedziały o dzieciach zwierzęta, które je obserwowały: jeleń, ptaki i lis?
• Co zrobiły dzieci po powrocie do przedszkola?
• Kogo narysowała Ada? Dlaczego?
• Co narysowała Pani? Co przedstawiał jej rysunek?

2. „Zielone płuca Ziemi” – postarajcie się nauczyć tej krótkiej rymowanki. Gdy Wam się to uda mówcie ją w różny sposób:
• Cicho
• Głośno
• Najpierw cicho, potem głośno i na odwrót,
• Szybko
• Wolno
• Najpierw szybko, potem wolno i na odwrót
• Jak tylko chcecie?

Lasy to płuca ziemi
i o nie dbamy.
Nie niszczymy ich,
nie śmiecimy w nich.
tylko w ciszy patrzymy
I głęboko….. oddychamy

3. Czego nie wolno w lesie
A teraz przyjrzyjcie si poniższym obrazkom (źródło: chomikuj.pl). Opowiedzcie o tym co one przedstawiają i postarajcie się to zapamiętać a przy następnej wizycie w lesie pamiętajcie o nich. Może udamy się tam razem?:)
Plik: czego nie wolno robić w lesie 1
Plik: czego nie wolno robić w lesie 2
Plik: czego nie wolno robić w lesie 3
Plik: czego nie wolno robić w lesie 4

4. Sadzimy roślinki
Po naszych dotychczasowych spotkaniach z przyrodą na pewno już wiecie, jak ważne dla przyrody są rośliny. A czy ktoś z Was wie jak je posadzić, pielęgnować? Ten kto zakładał hodowlę fasoli widział jak rośnie roślinka, jak z nasionka powstają korzenie, łodygi i liście. Kto nie miał takiej okazji zapraszam do zabawy w ogrodnika.
Przyjrzyjcie się ilustracjom w Waszych książkach albo przyjrzyjcie się poniższemu obrazkowi (źródło: chomikuj.pl).
Plik: rozwój tulipana 1
Plik: rozwój tulipana 2
Plik: rozwój tulipana 3
Plik: rozwój tulipana 4

• 4 latki: Nowe przygody Olka i Ady cz. 2, str. 37
• 5 latki: Nowe przygody Olka i Ady cz. 4, str. 19

5. Na koniec kilka zadań matematycznych (dla 5 latków i chętnych 4 latków).
Narysujcie lub wydrukujcie i wytnijcie 7 tulipanów czerwonych i 3 żółte. (Mogą to być też dowolne kwiaty). Gotowi. Zaczynamy!
Drodzy Rodzice. Treść takich zadań możecie wymyślać sami podczas codziennych zabaw czy zajęć domowych, np. liczymy klocki czerwone i niebieskie, ustawiamy na półce lalki i misie i liczymy ile ich jest, liczymy ile jajek mama dodaje do ciasta. Ogranicza Was tylko Wasza wyobraźnia. Dzieci chętniej przystępują wówczas do zadań i nawet same nie wiedzą, że je wykonują?
• Agata zasadziła 2 tulipany żółte i 2 czerwone. Ile tulipanów zasadziła Agata?
• W ogrodzie zakwitły 3 tulipany czerwone, 2 żółte. Ile tulipanów zakwitło w ogrodzie?
• Ogrodnik zasadził jesienią 10 tulipanów, niestety 3 z nich nie zakwitły wiosną. Ile tulipanów zakwitło?
• Mama kupiła w kwiaciarni 3 tulipany żółte, 7 czerwonych. Ile tulipanów kupiła mama?
• Tata kupił dla mamy bukiet z 8 tulipanów, ale po drodze cztery mu się złamały. Ile tulipanów zostało tacie?

Powodzenia.
Marcelina Machura
Renata Chądzyńska

 

 

  • Radomsko ul.Sierakowskiego 19
  • 44 685 44 41
  • 44 685 44 40
  • dyrektorpp3@radomsko.pl