Na podwórku

Tematyka tygodnia: Wiosna na wsi

Temat dnia: Na podwórku

1. Utrwalamy literkę „J” i „j” (zadanie dla 5 latków)
Na początek dzisiejszych zmagań proponuję powrót do świata liter, a konkretnie utrwalenie obrazu graficznego litery „J” i „j” oraz ćwiczenia grafomotoryczne. Po wydrukowaniu pliku ozdóbcie go w dowolny sposób. Możecie do tego użyć kredek, plasteliny, papieru kolorowego a może wykorzystacie do tej pracy surowce wtórne (papierki po cukierkach, kawałki materiałów, chusteczki gastronomiczne, itp.)

Plik: litera J
Karty pracy cz.4, str. 3

2. „Jak robi…?” – ćwiczenia słownikowe i dźwiękonaśladowcze
Porozmawiajcie z dziećmi o zwierzętach znajdujących się w gospodarstwie domowym. Możecie do tego wykorzystać ilustrację z waszych książek (5 latki Karty pracy cz.4, str. 4-5, 4 latki, Karty pracy cz.2, str.34-35).

Będzie Wam przy tym pomocny poniższy link:

Zobacz

Następnie zapytajcie:
- kura (co robi?) gdacze (jak?) – ko, ko, ko
- kaczka kwacze – kwa, kwa, kwa
- gęś syczy – sssy, sssy, sssy
- kogut pieje – kukuryku
- krowa ryczy – muuu, muuu, muuu
- świnia kwiczy – kwi, kwi, kwi
- kot miauczy – miau, miau, miau
- pies szczeka – hau, hau, hau
- koza meczy – mee, mee, mee
- koń rży – ihaa, ihaa, ihaa
- indyk gulgocze – gul, gul, gul

3. Wiosenne zabawy muzyczne.
Kochani dziś w programie mamy rozwijanie zdolności muzycznych dzieci.
Znalazłam dla Was kilka wspaniałych ćwiczeń, dzięki którym przypomnicie sobie piosenkę o wiośnie „Maszeruje wiosna”, rozwiniecie swoje poczucie rytmu oraz świetnie się będziecie bawić.
Oto wskazówki jak szybko przez to przejść:
• Kliknijcie w poniższy link,
• przeczytajcie zadania pod zagadnieniem „(Nie tylko) wiosenne piosenki
• wydrukujcie (lub przerysujcie) plik z zapisem rytmicznym SKIDAMARINK i plik do zabawy paluszkowej MASZERUJE WIOSNA
• obejrzyjcie filmik i do dzieła.

Zobacz

 4. Zagadkowe podwórko
Postarajcie się rozwiązać poniższe zagadki.
Lubi głośno gdakać
kiedy zniesie jajko.
Każdy wie, że jest stałą
kurnika mieszkanką.
(kura)

Zakręcony ogonek,
śmieszny ryjek ma
„Chrum, chrum – głośno woła –
kto jedzenie da?”
(świnka)

Na przykład łaciate
w oborze mieszkają.
Pasą się na łąkach,
zdrowe mleko dają.
(krowy)
Nie pieje, nie gdacze,
tylko głośno kwacze.
Po stawie pływa
Jak się nazywa?
(kaczka)

Grzebień ma na głowie,
swoim głośnym pianiem
wszystkich wczesnym rankiem
budzi na śniadanie.
(kogut)

5. Zwierzęta i ich młode
Teraz trudne zadanie przez Wami. Przygotujcie książki. Nazwijcie zwierzęta tam przedstawione oraz ich potomstwo. 5 latki mają też za zadanie rozpoznać ślady zwierząt. 4 latki natomiast zaznaczyć zwierzęta zwrócone w tę samą stronę (używajcie słów „w prawo”, „w lewo”)
4 latki, Karty pracy cz.2, str. 34-35
5 latki, Karty pracy cz.4, str. 8, 9

6. Na wiejskim podwórku
Na zakończenie proponuję zabawy plastyczne. 5 latków zachęcam do wodnego malowania (Wyprawka: kolorowanka wodna Kura i kurczątko), a 4 latków do stworzenia Wiejskiego zwierzyńca (Wyprawka, karta nr 23)

Życzymy
Miłej zabawy

Marcelina Machura
Renata Chądzyńska

  • Radomsko ul.Sierakowskiego 19
  • 44 685 44 41
  • 44 685 44 40
  • dyrektorpp3@radomsko.pl