Co włożymy do koszyczka?

Temat przewodni : Wielkanoc
Drodzy Rodzice, przypominamy, że są to propozycje do wykorzystania w miarę możliwości, czasu i potrzeb. To WY decydujecie czy i jak je zrealizujecie.
Pomoce dydaktyczne użyte do zrealizowania temu pochodzą z materiałów przeznaczonych do nauczania wydawnictw: WSiP oraz Bliżej Przedszkola.

Temat: Co włożymy do koszyczka?
1. Wysłuchaj opowiadania Spróbuj odpowiedzieć na pytania : Co przygotowała mama Amelki i Franka? Jakie przedmioty włożyły dzieci do koszyczka? Czym go ozdobiły? Jak przygotowała swoje pisanki pani Halinka?
Czy udało się zapamiętać wszystkie produkty z koszyczka? ZAŁ2 pomoże to sprawdzić. Wyklaszcz ich nazwy.


2. Wymienione produkty i dekoracje stanowią stały, symboliczny element zbliżających się świąt. Chleb – symbol ciała Pana Jezusa, ma zapewnić dobrobyt; baranek – symbol zmartwychwstania Jezusa, który często nazywany jest Barankiem Bożym, ukazuje zwycięstwo życia nad śmiercią; jajka – symbol rodzącego się życia; chrzan – symbol męki Pańskiej, ale także siły, odwagi i męstwa, ma zapewnić zdrowie; sól – oznaka prawdy i oczyszczenia domostwa ze wszystkiego, co złe, chroni przed zepsuciem; wędlina, kiełbasa – oznaka dobrobytu i radości z zakończonego Wielkiego Postu; ciasto, babka – symbol umiejętności.


3. W koszyczku – rozwijanie logicznego myślenia. Przyjrzyj się obrazkom ZAŁ3. Który obrazek będzie pierwszy? Co się znajduje na obrazku? Który będzie kolejny, powiedz co w nim przybyło?
/dla zainteresowanych ZAŁ4 to karta pracy. Należy ustalić kolejność obrazków, rysując w kwadracikach odpowiednią liczbę kropek. Na ostatnim obrazku dorysuj kokardę i pokoloruj go/


4. Trochę ruchu – Przypominamy link do koła z ćwiczeniami z zeszłego tygodnia Naciśnij „START” następnie „Spin It”

Zobacz

oraz link do piosenki „do skakania” ? zachęcamy również do codziennych transmisji na żywo zamieszczanych o godzinie 14:00 na naszej stronie Facebookowej.

Zobacz

5. Karta pracy ZAŁ5 Rysując koszyczek po ślazie proszę zwrócić uwagę na kierunek rysowania. Niech dziecko najpierw przejedzie palcem po szarym śladzie, dopiero później poprawi ołówkiem lub zatemperowaną kredką. Wyklaszcz „Wielkanoc” . Ile razy klasnąłeś/klasnęłaś? Narysuj tyle kresek w ramce. Nalep lub dorysuj zawartość koszyczka i pokoloruj go.

6. Piosenka do posłuchania o tematyce świąt

Zobacz

  • Radomsko ul.Sierakowskiego 19
  • 44 685 44 41
  • 44 685 44 40
  • dyrektorpp3@radomsko.pl