Temat kompleksowy: Polska to mój dom.
Temat dnia:Polskie symbole narodowe.
1.”Nasz kraj”-zabawa matematyczna.
Przygotowujemy 6 kartek, z jednej strony kartki piszemy cyfry od 1 do 6 , z drugiej strony litery :
1- P
2-O
3-L
4-S
5-K
6-A
Prosimy aby dziecko ułożyło rozsypankę cyfr po kolei od 1 do 6.Następnie dziecko odwraca kartki i pojawia się napis(jeśli dziecko zna litery ,prosimy o odczytanie,jęli nie czytamy). Dziecko ma podzielić wyraz na sylaby Pol-ska,na głoski (jeśli potrafi). Pytamy co to jest Polska.
2. „Ukryty wyraz”- przygotowujemy napisy : ROLSKA,POŁSKA,POLZKA,POLSZKA,POLSKABOLSKA.
Prosimy aby dziecko odszukało prawidłową nazwę i wskazało ją.
3.”Symbole narodowe”- film edukacyjny
Zobacz
4. Przypomnienie wiersza „Katechizm polskiego dziecka” W.Bełzy.
Kto Ty jesteś?
Polak mały.
Jaki znak twój?
Orzeł biały.
Gdzie ty mieszkasz?
Między swemi.
W jakim kraju?
W polskiej ziemi.
Czym ta ziemia?
Mą ojczyzną.
Czym zdobyta ?
Krwią i blizną.
Czy ją kochasz?
Kocham szczerze.
A w co wierzysz?
W Polskę wierzę.
Czym ty dla niej?
Wdzięczne dziecię.
Coś jej winien?
Oddać życie.
Zadajemy pytania dziecku:
O czym jest wiersz?
O jakich symbolach była mowa w wierszu? (orzeł biały)
Kto to jest Polak?
Kto to jest patriota? -jeśli dziecko nie wie wyjaśniamy.
Wspólnie z dzieckiem recytujemy wiersz – jeśli dziecko nie zna uczymy na pamieć.
5. „Godło Polski”- praca z karta pracy
Załącznik
6. „Biel i czerwień”- praca z karta pracy – szukanie podobieństw na flagach sąsiadujących państw Polski.
Załącznik
Dla dzieci chętnych:
„Orzeł i reszka”- oglądanie monet przez lupę,porównanie ich wyglądu. Układanie monet od 1zł do 5 zl. Można zapoznać dziecko z wartością .
Miłej zabawy: A.Pierzak ,K.Ucieklak -Tomala.