Temat przewodni : Dbamy o naszą planetę
Drodzy Rodzice, przypominamy, że są to propozycje do wykorzystania w miarę możliwości, czasu i potrzeb. To WY decydujecie czy i jak je zrealizujecie.
Pomoce dydaktyczne użyte do zrealizowania temu pochodzą z materiałów przeznaczonych do nauczania wydawnictw: WSiP oraz Bliżej Przedszkola.
Temat: Po co nam prąd?
1. Posłuchaj opowiadania „Pstryk”
Załącznik Postaraj się odpowiedzieć:
Po co nam prąd? Jakie urządzenia potrzebują prądu? Jakie zasady korzystania z urządzeń elektrycznych przekazał Dominik Juniorowi?
2. Karta pracy 4latka Załącznik – ćwiczenie pamięci. Na karcie pokazane są różne urządzenia elektryczne. Wskaż te, które wystąpiły w opowiadaniu (czajnik elektryczny, radio). Pokoloruj je. Dorysuj jeszcze dwa, te których zabrakło (pralka, lodówka). Poprawiając kontury kółek, zrób to najpierw palcem, zgodnie z kierunkiem jaki pokazuje strzałka.
3. O jakim urządzeniu mówię? - Dzieci zgadują, o jakim urządzeniu jest mowa::
Wkładamy do niej brudne rzeczy, a wyciągamy czyste. (pralka)
Wciąga wszystkie kurze i śmieci. (odkurzacz)
Gra w nim muzyka lub podawane są wiadomości. (radio)
Oglądamy w nim bajki, programy przyrodnicze, filmy – kolorowe obrazy skaczą przed
naszymi oczami. (telewizor)
Używamy go, aby dokładnie zmiksować składniki na ciasto (mikser).
Rodzice pracują przy jego pomocy, a dzieci czasem na nim grają (komputer).
Płynie z niej ciepły strumień powietrza, którym suszymy włosy (suszarka).
Gdy ubrania są pomięte to mknie po nich jak zaklęte. (żelazko)
Pod sufitem gruszka świeci. Znacie taką gruszkę dzieci?(żarówka/lampa)
Stoi w kuchni szafka, ten kto jej używa, wie, że jest przydatna, bo wszystko pozmywa.(zmywarka)
4. A gdyby zabrakło prądu? Co mogłoby zastąpić urządzenia elektryczne? Połącz w pary sprzęty elektryczne i ich nieelektryczne odpowiedniki. Załącznik