Temat przewodni : Wielkanoc
Drodzy Rodzice, przypominamy, że są to propozycje do wykorzystania w miarę możliwości, czasu i potrzeb. To WY decydujecie czy i jak je zrealizujecie.
Pomoce dydaktyczne użyte do zrealizowania temu pochodzą z materiałów przeznaczonych do nauczania wydawnictw: WSiP oraz Bliżej Przedszkola.
Temat: Jakie potrawy postawimy na świątecznym stole?
1. Drodzy rodzice prośba o przeczytanie wierszy.
"Wielkanocny stół" E. Skarżyńska
Nasz stół wielkanocny haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni listeczków skrzydlatych
lukrowana baba rozpycha się na nim,
a przy babie - mazurek w owoce przybrany.
Palmy pachną jak łąka w samym środku lata.
Siada mama przy stole, A przy mamie tata.
I my.
Wiosna na nas zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki chcą tańczyć oberka.
Wpuśćmy wiosnę, Niech słońcem
zabłyśnie nad stołem
w wielkanocne świętowanie
jak wiosna wesołe!
"Obudziły się pisanki" D. Gellner
Obudziły się pisanki
wielkanocnym rankiem
i wołają:
- Patrzcie! Tu na stole
same niespodzianki!
Bazie srebrno – białe
i baranek mały.
Ten baranek
ma talerzyk,
skubie z niego
owies świeży
A baby pękate
w cukrowych fartuchach
Śmieją się wesoło
od ucha do ucha!
Co zobaczyły pisanki na stole? Jakie potrawy można znaleźć na wielkanocnym stole? Jakie potrawy będą u Ciebie? Pomyśl sam, zapytaj rodziców? Zastanów się w jaki sposób pomogłeś/ pomogłaś w przygotowaniach do Świąt?
2. Wielkanocny stół – karty pracy. W kartach czterolatków str. 24 trzylatków str. 17.
ZAŁĄCZNIK Znajdź różnice. Udało się znaleźć 8. Co jest na stole?
3. „Plusk- plusk” – zabawa dydaktyczna. Potrzebne będą: 8 kamieni lub innych drobnych przedmiotów np.nakrętki, naczynie z wodą(miska). Rodzic wrzuca do wody przedmioty, a dziecko odwrócone tyłem liczy ile kamieni wpadło do wody, słuchając plusku wody. Można wrzucać dowolną ilość razy i dowolną ilość kamieni w zakresie 8.
4. Propozycje zabaw z masy solnej
Zobacz
5. Coś do posłuchani i przemyślenia ?
Pozdrawiamy serdecznie
Panie Małgosia i Agnieszka