Temat dnia: OPOWIADAMY NASZE ULUBIONE BAJKI
1. Moje ulubione książki o zwierzętach
Spróbujcie wyszukać w czasopismach i książkach ,które macie w swoich domach ,ilustracji związanych ze zwierzętami. Nazwijcie te zwierzęta i podajcie pierwszą głoskę , każdego z nich.
2. Narysuj zwierzęta
w poniższej tabeli narysuj po dwa zwierzęta na podaną literę :
3. Wykonaj zadnie w kartach pracy
KP4 s. 21
4. Czas na odrobinę ruchu Zygzakiem Zobacz
5. „Chodniczek z literami” – zabawa utrwalająca poznane litery a także analizę i syntezę głoskową: Wydrukujcie literowy chodniczek, ZOBACZ (załącznik 1) oraz wytnijcie obrazki ZOBACZ(załącznik 2). Zadaniem dziecka jest wylosować obrazek a następnie „wędrować” kolejno dwoma palcami ( udając wędrujące nóżki) po odpowiednich literach aby po kolei utworzyły wyraz z obrazka.
6. CO TO ZA LITERA? Obejrzyj film przedstawiający literę „Ź, ź”
Zobacz
Wykonajcie zadanie w KP4 s 84
7. Wysłuchajcie wiersza:
„Źrebak”
Źrebak szybko biega,
źrebak szybko skacze,
źrebak jest wesoły
i nigdy nie płacze.
Hej dzieciaki, hej dzieciaki,
pohasajcie jak źrebaki.
Lepiej biegać, lepiej skakać
niźli w kącie siedzieć, płakać.
Odpowiedzcie na pytanie :Co to jest źrebak?
Podzielcie nazwę „źrebak” na sylaby. Ile sylab ma to słowo?
8. Zabawa ruchowa „Bajkowa podróż”. Dzieci odzwierciedlają ruchem czytaną bajkową historyjkę:
Królewicz jedziecie na koniu do zamku, w którym mieszka Kopciuszek. Wchodzi po schodach na wysoką wieżę w bardzo niewygodnych butach. W zamkowej sali widzicie wilka z innej bajki. Jest też tam rybak, który łowi ryby. W innej sali trwa bal i wszyscy tańczą. Jest tam królewna, która spała na grochu i nie może się wyprostować. Nagle do zamku dostał się groźny smok i wszystkich wystraszył, zrobił się popłoch, ludzie zaczęli uciekać.
Zgromadzeni poczuli się bardzo zmęczeni i tak jak Śpiąca Królewna położyli się spać.
Dla chętnych
Wymyślcie tematykę książki i zaprojektujcie do niej okładkę. Namalujcie ją farbami
Powodzenia, Inga Matuszewska