Archiwum rok szkolny 2018-2019

Jak najlepiej spędzać czas?

TEMAT:JAK NAJLEPIEJ SPĘDZAĆ CZAS

1.Gimnastyka odkrywcy
-witamy się podając sobie dłonie, dotykając się czołami, kolanami, łokciami, stopami
- czołgamy się po dywanie, na sygnał na moment dziecko unosi górną część tułowia i ręce, a z dłoni wykonuje lornetkę, potem przechodzimy ponownie do leżenia
-marsz z powtarzaniem słów rymowanki „Mali odkrywcy świat zwiedzają, wiele pomysłów i zabaw znają.

2. Posłuchajcie opowiadania R. Piątkowskiej pt. „Bajka” załącznik  i odpowiedz na pytania:
- Kto był bohaterem opowiada¬nia?
-Dlaczego dzieci nie mogły grać na komputerze i oglądać telewizji?
-Jakie uczucia wywołała infor¬macja o braku prądu?
-Jaki pomysł miała mama na spędzenie wieczoru?
- Czy tworzenie bajki spra¬wiło dzieciom radość?
-Dlaczego tak sądzisz?
- Czy można spędzić dzień bez telewizora i komputera?.
( Przypominamy zasa¬dy mądrego korzystania z komputera i telewizora.

3.Obejrzyjcie obrazki pokazujące, jak Janek i Paweł spędzili sobotę, opowiedzcie, co robił każdy z chłopców (Janek – jeździ na rowerze, buduje z klocków, gra w piłkę, gra z rodzicami w gry planszowe, Paweł – ogląda telewizję, gra na komputerze, tablecie, komórce).KPs.10-11
Oceńcie , które formy spędzania czasu wolnego bardziej rozwijają, a które mniej.
Opowiedzcie jak spędzacie swój wolny czas.

4.Pokaż czynność-stańcie naprzeciw siebie i pokazujcie sobie na zmianę różne czynności, druga osoba odgaduje pokazywana czynność

5.Jakie czynności nas rozwijają?- zastanówcie się co to znaczy dobrze lub źle spędzać czas? Wytnijcie z wyprawki obrazki przedstawiające czynności z napisami i posegregujcie je na obrazki czynności, które rozwijają, i te, które nie rozwijają.

6. Zabawa w czytanie-czasowniki-Przygotujcie planszę z Wyprawki oraz obrazki z czynnościami i napisami. Obejrzyjcie obrazki, przeczytajcie podpisy i ułóżcie na kartoniki na kolorowych planszach

7.Posłuchaj uwertury z opery Carmen G. Bizeta

Zobacz

-maszeruj w rytm muzyki: w przód, w tył, w bok, na palcach, na czworakach , podskakuj itp.

9.Zakodowany rytm-Przypomnijcie dzieciom że jedne dźwięki są krótkie-ósemki(patyczki pionowe) a inne dłuższe-ćwierćnuty(patyczki poziome). Odczytajcie rytmy i wyklaszczcie je:
II - II -
- II -
II - II - IIII –
III- - -III
III - - III –

Powodzenia Inga Matuszewska

  • Radomsko ul.Sierakowskiego 19
  • 44 685 44 41
  • 44 685 44 40
  • dyrektorpp3@radomsko.pl