Archiwum rok szkolny 2018-2019

Ach, ta telewizja

Temat dnia: ACH, TA TELEWIZJA

1. Głuchy telefon – zabawa słuchowa.
Pobawcie się z rodziną w „Głuchy telefon”

2. Mój ulubiony program telewizyjny – rozmowy z dziećmi o różnych programach telewizyjnych przeznaczonych dla dzieci. Dzieci opisują, które programy są dla nich interesujące, opisują, co lubią oglądać, a czego nie lubią.
W dalszej kolejności dzieci zastanawiają się, ile czasu dziennie spędzają przed telewizorem i komputerem. Dzieci próbują określić granice czasowe oglądania telewizji.

3. Telewizor – słuchanie wiersza Stanisława Grochowiaka.
Telewizor
Z telewizorem trzeba rozważnie,
Wybierać to, co naprawdę uczy.
Albo to, co śmieszy.
Masz bowiem w sobie własny ekran: wyobraźnię,
I ją to właśnie uczyń Czarodziejką zwykłych rzeczy.
Dzbanek na stole, co światłami pryska,
Autobus w deszczu, lśniący niby okoń,
Smuga, którą zwełnia na niebie odrzutowiec...
To są również filmy, dziwne widowiska,
Naciesz nimi oko, Innym to opowiedz.
Jedni cię obśmieją: „Sam widziałem... eee tam”,
Inni się zadziwią: „On chyba poeta”.
A tyś po prostu fajny jest chłopaczek,
Co lubi trochę mądrzej Niż inni popatrzeć.

Zadajcie pytania : O czym był wiersz? Do kogo były kierowane słowa wiersza? Jakiej rady udziela autor wiersza? Przed czym ostrzega? (przed nadmiernym oglądaniem telewizji) Co to jest wyobraźnia? (zdolność do przywoływania i tworzenia w myślach obrazów, wyobrażeń) Czy telewizja może zastąpić wyobraźnię? Jak należy traktować telewizję? (rozsądnie, nie wolno pozwolić, aby zawładnęła naszymi myślami i uczuciami).

4. Literowa telewizja – czytanie i segregowanie wyrazów
Załącznik
Wytnij napisy związane z urządzeniami elektronicznymi. Zadaniem dzieci jest odczytanie wyrazu, wyjaśnienie jego znaczenia i przyporządkowanie go do odpowiedniego ekranu: – ekran telewizyjny oznaczony jednym guzikiem wskazuje, iż kładziemy tam wyrazy jednosylabowe, np. „gra”, „kod”, „link”, „film”; – ekran z dwoma guzikami – kładziemy tam wyrazy dwusylabowe np. „radio”, „tablet”, „smartfon”, „program”, „laptop”; – ekran z trzema guzikami/przyciskami – tu kładziemy wyrazy trzysylabowe np. „komputer”, „telefon”, „gazeta”, „antena”, „internet”.

5.Przeczytaj i posegreguj wyrazyKP4s.6

6. Sposób na nudę „ Mój robot” - spróbujcie skonstruować swojego robota i nadać mu imię .Możecie do tego wykorzystać pudełka np. po herbacie, po butach, plastikowe opakowania po serkach ,butelki plastikowe ,zakrętki, rolki po papierach , foremki po jajkach folię aluminiową ,mazaki ,farby itp.

7. Obejrzyjcie zdjęcie pewnego obiektu:

Zobacz

Jest to MASZT TELEWIZYJNY, czyli specjalna antena do przekazywania sygnałów telewi¬zyjnych lub radiowych. Dzięki nim mamy możliwość oglądania w telewizji tego co dzieje się na świecie. Jest to bardzo wysoka konstrukcja, która może sięgać nawet 200 metrów!

8. Spróbujcie zbudować z klocków swój maszt telewizyjny.

9. Abyście mogli oglądać bajki w telewizji, pracuje nad ich przygotowaniem bardzo dużo ludzi. Zobaczcie jak tworzy się filmy animowane, czyli bajki:
Zobacz

10. Namaluj własną scenkę z bajki. Wykorzystaj do niej postacie żabki Żanety lub żyrafki Agrafki, dostępne w załącznikach: ŻYRAFKA lub ŻABKA

11. Spójrzcie na pierwszą literę w wyrazach: ŻABA i ŻYRAFA. Jest to nowa literka. Wygląda jak „Z”, lecz u góry ma kropkę. Poznajcie ją dokładniej oglądając poniższą prezentację:
Zobacz

12 Przyjrzyjcie się dokładnie tej literze. Teraz sprawdźcie, czy rozpoznacie ją wykonując zadania załączone TUTAJ Litera Ż

Owocnej pracy! Inga Matuszewska

 

 

  • Radomsko ul.Sierakowskiego 19
  • 44 685 44 41
  • 44 685 44 40
  • dyrektorpp3@radomsko.pl