Temat :Pogoda w różnych porach roku
1.Obejrzyj film
Zobacz
2.Jaka jest rola deszczu? – porozmawiajcie o pozytywnej i negatywnej roli deszczu. Przykłady pozytywnej roli deszczu
– jest potrzebny do podlewania roślin,
- do napełniania zbiorników,
- do picia dla zwierząt.
Negatywna rola deszczu
-jeśli jest go za dużo – grożą nam powodzie.
(Dziecko próbuje przewidzieć skutki braku deszczu – susza, brak życia.)
3.Wyrazowe koło fortuny
4.Odczytaj litery, a w ramkach narysuj przedmioty w nazwach których występują – zadanie w „Karcie pracy” strona 78.
5.Rozmrażanie – zamrażanie –Zamień się w figurę lodową(stań nieruchomo), rodzic wymienia części ciała które stopniowo odmarzają i zaczynają się poruszać w rytm muzyki, pozostałe pozostają nieruchome. Odwrotnie postępujemy w przypadku zamrażania. Po zakończeniu zabawy mocno potrząśnij rękami i nogami rozluźniając mięsnie.
6. Pogodowe dyktando-na kartce papieru narysuj:
-na środku kartki słonko,
-obok słonka z prawej strony 2 chmurki, z lewej 1 chmurkę,
-pod chmurką z lewej strony 3 krople deszczu, a pod chmurkami z prawej 10 kropli,
-pod słonkiem 4 kwiaty,(na dole kartki)
-pomiędzy kroplami deszczu 3 ptaszki,
-nad chmurkami tęczę,
-na dole kartki po prawej stronie żabę, a po lewej zajączka,
7.Deszczowe kropelki – wymyśl co może powstać z każdej kropelki deszczu i dokończ ilustracje- zadanie w :”karcie pracy” strona 79.
8.Zaśpiewaj piosenkę
9. Za rokiem rok- dorysuj symbole danych pór roku załącznik1
10.Deszczowa kompozycja- pomaluj w różne wzory swój parasol, chmurkę wyklej watą, a kropelki plasteliną załącznik
Powodzenia Inga Matuszewska