Archiwum rok szkolny 2018-2019

Tyle stóp, tyle kroków

Tematyka tygodnia: Wiosna na wsi

Temat dnia: Tyle stóp, tyle kroków

1. „Podwórkowa awantura”
Dzisiaj zaczynamy od ćwiczeń ortofonicznych, które za cel mają usprawnianie narządów mowy i utrwalanie prawidłowej artykulacji. Zwróćcie uwagę na odgłosy wydawane przez zwierzęta w wierszy, postarajcie się je naśladować.

Teresa Fiutowska „ Podwórkowa awantura”
Kura gdacze, kaczka kwacze,
goni kurę mokrą raczej.
Gęś też syczy, kogut pieje.
Gwałtu! Rety! Co się dzieje?
Ryczy krowa, świnia kwiczy,
A indyk się rozindyczył.
Kot mysz goni, głośno miałczy.
- Dość awantur! Już wystarczy!
Tak pies Burek głośno szczeka…
i już słychać go z daleka.
Koza meczy: - mee, mee, mee…
Czego psisko mądrzy się?
Dla ochłody – wiadro wody
poleją na głowy, brody!
Wyszły z mody awantury!
- A sio gęsi, a sio kury!
Powiedziała co wiedziała,
biała brodą pokiwała,
pochyliła nisko rogi.
- Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!
Awantura się skończyła,
bo ta koza groźna była.

2. „Długi, krótki”
Dziś zajmiemy się mierzeniem długości. Jest to dla dzieci pojęcie trudne, ale przy dobrej organizacji na pewno się uda.

Zadanie 1
• Na początek uszykujcie sobie osiem tasiemek, sznurków, wykałaczek tej samej długości w dwóch różnych kolorach. Ułóżcie na podłodze dwie drogi (każda składa się z 4 tasiemek w tym samym kolorze). W ten sposób powstały dwie drogi równoległe. Na naszym rysunku czerwona i niebieska.

Dwie drogi 1

Zapytajcie dzieci Czy obie drogi mają taką samą długość?

• Następnie zmieńcie układ dróg.
Dwie drogi 2

Zapytajcie dzieci: Czy teraz drogi mają taką samą długość?
Większość dzieci odpowie, że czerwona jest dłuższa.

• Wróćcie zatem do układu pierwszego i policzcie ilość tasiemek, sznurków, wykałaczek. W każdej drodze jest ich 4 i każda jest takiej samej długości.
Wniosek: Obie drogi są takie same.

• Zaproponujcie teraz inny układ dróg

Dwie drogi 3

• Zapytajcie dzieci: Czy drogi nadal mają taką samą długość? Jak można udowodnić, że są tej samej długości? (ponownie wracamy do układu 1.)

 

Zadanie 2. Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą.
• Każde z Was mierzy szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno licząc.
Zastanówcie się: Dlaczego wyszły wam rożne wyniki? Czy wasze stopy są jednakowej długości?
Wniosek: Stopy ludzkie mają różną długość, dlatego każda osoba mierząca w ten sposób może otrzymać inną długość.

Zadanie 3. Mierzenie tasiemkami/sznurkami, wykałaczkami tej samej długości
• Weźcie jakiś przedmiot, którego długość można zmierzyć tasiemką/sznurkiem/wykałaczkami., np. książkę, gazetę, poduszkę. Zmierzcie jej długość. Niezależnie od tego kto będzie mierzył długość wynik będzie taki sam.

Zadanie 4. Prezentacja narzędzi do mierzenia.
• Pokażcie dzieciom dostępne w domu narzędzia do mierzenia
- linijkę
- miarkę krawiecką,
- miarkę budowlaną
Mierzcie za ich pomocą różne przedmioty. Miłej zabawy.

 

3. Joga dla dzieci
Czas się trochę poruszać. Zachęcam do wspólnych ćwiczeń.

Zobacz

 A dla bardziej aktywnych coś bardziej wymagającego

Zobacz

 4. Dla chętnych

Znajdź różnice
Labirynt

 

Powodzenia

 

Wychowawca: Marcelina Machura

 

Więcej w tej kategorii: « Zwierzęta na wsi Na podwórku »
  • Radomsko ul.Sierakowskiego 19
  • 44 685 44 41
  • 44 685 44 40
  • dyrektorpp3@radomsko.pl