Archiwum rok szkolny 2018-2019

Witaj Wiosno

Temat: WITAJ WIOSNO!

1 Ćwiczenia kwitnąca łąka – Dziecko w przysiadzie, głowa pochylona oparta na kola-nach, ręce założone na głowie – są pąkami kwiatów na łące. Rodzic opowiada, jak wio-senne
słoneczko ogrzewa pączki, a dziecko ilustruje opowieść ruchem:
– budzą się (otwiera ręce, podnosząc głowę);
– rosną (powoli wstaje);
– rozchylają się (rozchyla ręce nad głową);
– rozkwitają (porusza swobodnie rękami nad głową);
– wiaterek wiosenny porusza ich delikatnymi łodyżkami (przechyla się w różnych kierun-kach, ale nie odrywa nóg od podłoża);
– wystawiają swoje płatki do słońca (wystawia buzię jak do słońca, obracając ją w prawo i w lewo).

2. Przyjście wiosny – osłuchanie z wierszem Jana Brzechwy „Przyjście wiosny”

Naplotkowała sosna, że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro: – Przyjedzie pewno furą.
Jeż się najeżył srodze: – Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: – Ja nie wierzę, przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął: – Wiem coś o tym, przyleci samolotem.
– Skąd znowu – rzekła sroka – ja z niej nie spuszczam oka
i w zeszłym roku w maju widziałam ją w tramwaju.
– Nieprawda wiosna zwykle przyjeżdża motocyklem!
– A ja wam tu dowiodę, że właśnie samochodem.
– Nieprawda, bo w karecie!
– W karecie? – Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko, że płynie własną łódką!
A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiaty za nią śpieszą, już trawy przed nią rosną
i szumią – Witaj wiosno!


Podczas recytacji dziecko spogląda na rozkładówkę w „Kartach pracy” KP3 s. 66–67 i stara się odnaleźć pojazdy wymienione w wierszu. Liczy, ile pojazdów. Wskazuje i nazywa wymienione w wierszu zwierzęta i ptaki, które rozmawiały o wiośnie.

3. Jakie to słowo? Podziel na głoski wyrazy:
wianek ,indyk, okno ,sowa, nos, apteka
z każdego słowa wybierz pierwszą głoskę i odczytaj hasło ( „wiosna” )
dokończ zdanie: Wiosna to pora roku ,która przychodzi po……..

4. Wiosenne muzykowanie – ćwiczenia ortofoniczne, dźwięki jakimi gra dla nas wiosna, np. kumkanie żab- kum kum
klekot bocianów -kle-kle
świergot ptaków- ćwir ćwir,
szumiący wiaterek-szu szu,
uderzanie kropelek wiosennego deszczu o parasol-kap kap

5. Posłuchaj jeszcze raz wiersza i tym razem postaraj się zilustrować nadejście Wiosny. W jaki sposób przychodzi? A może przyjeżdża jakimś środkiem lokomocji? Wybierz jeden z nich i namaluj przybywającą Wiosnę.

6. Otwórz jeszcze raz karty pracy na stronie 66-67 i znajdź MOTYLKA. Określ w której części strony ukrył się. U góry?, na dole? W prawym rogu? W lewym rogu?
Opisz najdokładniej gdzie się znajduje, jak wygląda, w którą stronę jest zwrócony.

7. Ozdabianie motyla według instrukcji : ZAŁĄCZNIK

8. Zbuduj z klocków pojazd dla Wiosny.

Powodzenia, Inga Matuszewska

  • Radomsko ul.Sierakowskiego 19
  • 44 685 44 41
  • 44 685 44 40
  • dyrektorpp3@radomsko.pl