Temat dnia: KTO ODPOWIADA ZA CZYSTOŚĆ NA NASZEJ PLANECIE?
1.Sprawna buzia – Dziecko tara się wyraźnie i rytmicznie powiedzieć wyliczankę: Szczotka, szczoteczka, łyżka, łyżeczka, krąży piłeczka, raz, dwa, trzy powtórz ty.
2.Poćwicz
3.Czysta Ziemia – Dzieci opowiadają własnymi słowami o tym, jak każdy człowiek może przyczynić się do tego, aby na świecie było czysto. ,kierujemy rozmową, przypominając o segregowaniu odpadów, przetwarzaniu śmieci, ograniczeniu korzystania z przedmiotów jednorazowego użytku takich jak foliowe torebki, korzystaniu z roweru lub komunikacji miejskiej zamiast samochodu, naprawianiu zepsutych rzeczy zamiast kupowania nowych, gaszeniu światła, gdy wychodzimy z pokoju, zakręcaniu wody, gdy myjemy zęby, niezrywaniu kwiatów na bukiety, niełamaniu gałęzi drzew. ZAŁĄCZNIK
4.Posłuchaj, policz i ułóż – zabawa dydaktyczna, liczenie usłyszanych dźwięków wystukiwanych przedmiotem o przedmiot ,lub na instrumentach. Dziecko próbuje policzyć usłyszane dźwięki i ułożyć na dywanie tyle samo patyczków lub innych liczmanów.
5.Zaznacz drogę – zabawa matematyczna, kodowanie i odczytywanie zakodowanych informacji, wykonanie zadań w „Kartach pracy”KP3 s. 64–65 -6latki KP3s.42 , 60-61- 5latki
6.Rozwiąż zadanie: W koszu było 10 jabłek, dzieci zjadły 5, ile zostało? W celu dokonania obliczeń dzieci posługują się dowolnymi liczmanami.
POWODZENIA Renata Chądzyńska.
7.Zabawa ruchowa „Pod dyktando”. Drodzy Rodzice, wyznaczcie dziecku daną trasę do przej-ścia po jakiś przedmiot ( np. z pokoju do kuchni po kubek). Użyjcie przy tym poleceń dwa kroki do przodu, jeden krok w prawo, trzy kroki w lewo, jeden do tyłu, w tył zwrot, dwa kroki do przodu, unieś rękę i skieruj ją w prawo itd. Dziecko doskonale utrwali sobie kierunki.
8. „Zaznacz drogę” to super zabawa trenująca umiejętności matematyczne. Tutaj znajdziecie in-strukcję i materiały do zabawy. ZAŁĄCZNIK
9. Czas na odrobinę ruchu wysłuchaj piosenek i postępuj zgodnie ze słowami.
10. Odwrócone wiaderko – zabawa rytmiczna. Dzieci mogą użyć do tej zabawy garnuszka, plasti-kowej miseczki itp. Odwracają je i wystukują na nich jak na bębenkach swoje ulubione melodie,
śpiewają, powtarzają rytm za rodzicem, improwizują muzycznie.
DZIĘKUJĘ I ŻYCZĘ UDANEJ ZABAWY! Justyna Stępień.