Archiwum rok szkolny 2018-2019

Gdzie mieszkają krowa, koń, świnia, kura?

Wtorek 31.03.2020
Temat dnia: Gdzie mieszkają krowa, koń, świnia, kura?

1. Zabawa muzyczna przy piosence „Stary Donald farmę miał”
2. Zwierzęta gospodarskie filmik - obejrzyjcie krótki film

3. Zobacz „Kogo mogę spotkać na wsi”- opowieść ruchowa. Dzieciaki, słuchając krótkiego opowiadania, spróbujcie pokazać ruchem o czym ono opowiada.
Jest ranek. Słońce powoli oświetla podwórko. Pierwszy na podwórku pojawia się kogut. Chodzi dumnie, wysoko stawia nogi, rusza głową na boki, nagle głośno pieje: kukuryku! Kury z niezadowoleniem kręcą się na grzędach, później jedna za drugą wychodzą z kurnika, gdacząc: ko, ko, ko, ko… Na podwórku robi się coraz weselej. Nareszcie z domu wychodzi gospodarz, jest bardzo wcześnie, dlatego go¬spodarz przeciąga się i szeroko otwiera buzię, ziewając. Między jego nogami prześlizguje się szara kotka, na pewno pójdzie na pole szukać myszki… Pora zadbać o swoje zwierzęta – myśli gospo¬darz i, mocno stawiając kroki, idzie w stronę stajni, bo tam czekają na niego dwa głodne konie. Gospodarz nalewa im wody i podaje widłami siano – gdy będzie cieplej, wyprowadzi je na dwór. Zadowolone konie wierzgają kopytami i rżą radośnie: iha, haha, iha, haha. Teraz pora wyprowa¬dzić krowy z obory. Gospodarz otwiera ciężkie drzwi. Wita się ze swoimi czterema krowami, przy¬wiązuje im specjalny sznurek – postronek – i trzymając go, wyprowadza krowy z obory. Krowy idą powoli, zatrzymując się co chwilę, mocno machają swoimi ogonami, aby odgonić muchy. Są na miejscu – to ogrodzone pastwisko, tutaj krowy cały dzień będą żuły trawę. Gospodarz odwiązuje postronek, tutaj krowy są bezpieczne. Czas wrócić do domu – myśli gospodarz. Wraca, aby zjeść śniadanie. Tak zaczyna się kolejny dzień w gospodarstwie wiejskim.

4. Drodzy Rodzice tutaj musimy Was prosić o pomoc. Proszę wyjaśnijcie dzieciom, że każde słowo, które wypowiadamy składa się z różnych głosek, które są ze sobą połączone.
Słowem jest min. wasze imię ,np. Ola, a głoski to: O-L-A.
Kochane dzieci rozejrzyjcie się uważnie po swoim pokoju i powiedzcie co zaczyna się.
Na głoskę k (mówimy krótko „k”, nie ka) zaczyna się słowo: komputer, kredka, kot...,
a na głoskę „o” zaczyna się słowo: okno, okulary, obraz. Macie jeszcze jakieś pomysły?. Spróbujcie sami.


5. K jak kura, k jak kaczka” - praca z książką Karta Pracy str.20 ZAŁ1
Jeśli nie macie kart pracy, nic nie szkodzi. W załączniku  ZAŁ2  znajdują się zdjęcia zwierząt, wskaż, które będą mieszkały w której zagrodzie.


6. Gdzie mieszkają krowa, koń, świnia , kura - Zobaczcie jak nazywają się domy w których mieszkają zwierzęta. ZAŁ 3, ZAŁ.4, ZAŁ.5, ZAŁ.6


7. Połącz zwierzątko z jego domem. ZAŁ 8. Powiedz jak nazywa się zwierzą i jego dom.

 

8. Ulepcie z plasteliny dowolne zwierzę gospodarskie lub domowe. Możesz też zbudować zagrodę dla swoich zwierzątek. Miłej zabawy.


9. Czy pamiętacie piosenkę „Piesek Tereski” 

Spróbuj zaśpiewać piosenkę zmieniając jej słowa na ” mała Dorotka dostała kotka” ZAŁ10

 

  • Radomsko ul.Sierakowskiego 19
  • 44 685 44 41
  • 44 685 44 40
  • dyrektorpp3@radomsko.pl