TEMAT DNIA : WIOSENNE PĄCZKI
WIERSZ:
‘’Kotki marcowe’’
Joanna Kulmowa
Na wierzbie
nad samym rowem –
srebrne kotki marcowe.
Na deszczu i na słocie
srebrnieją im futra kocie.
Plucha
i zawierucha.
Nie ma mamy, co wyliże brzuch do sucha.
Ale kotki marcowe nie piszczą.
Huśtają się na gałązkach.
Mruczą:
– Nareszcie wiosna!
I sierść mają coraz srebrzystszą.
Rozmowa na temat treści wiersza. Dzieci odpowiadają na pytania : O czym jest wiersz?; O jakich kotkach była mowa w wierszu?; Jaki kolor mają kotki na wierzbie?; Czy wiecie, jak inaczej można nazwać te kotki?
„Bazie” – praca plastyczno-techniczna. Wykonanie gałązki z baziami. Dziecko nakleja kulki z waty na gałązki. Potrzebne będą : wata, gałązki, klej .
Pączki – uważne słuchanie wiersza J. Kulmowej. Rodzic mówi tekst, a dziecko powtarza na zasadzie echa.
‘’Pączki’’
Joanna Kulmowa
Przyszły do sklepu zajączki:
– Podobno tutaj są pączki,
chcemy zobaczyć, czy świeże.
– Proszę, niech zając wybierze.
Zając się złapał za głowę:
– Dlaczego takie brązowe?
Pączki są przecież zielone.
I wziął braciszka na stronę.
I szepnął: – Zostawmy je lepiej,
nie warto kupować w sklepie.
Jest wiosna, sok w pączkach dojrzewa,
najświeższe zjemy wprost z drzewa.
Rozmowa na temat wiersza. Zwrócenie uwagi na wieloznaczność słowa: pączki