Tematyka tygodnia : W krainie muzyki.
1. Jaki to instrument?
2. Gramy na instrumentach.
3. Robimy instrumenty.
4. Umiem zachować się podczas ważnych uroczystości.
5. Jak poradzić sobie z hałasem?
1. Na muzyce w przedszkolu – nauka słów piosenki. Rozwijanie pamięci słuchowej u dzieci. –Cd
Na muzyce w przedszkolu
sł. i muz. Katarzyna Kulikowska
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz zagra bęben, my idziemy wkoło. x2
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają janczary, my biegamy wkoło. x2
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają drewienka, my cwałujemy wkoło. x2
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają drumle, my skaczemy wkoło. x2
2. „Jestem muzykantem konszabelantem” – zabawa ze śpiewem z pomazywaniem Zobacz
3. . Poznajemy instrumenty- animacja dla dzieci Zobacz
Zobacz
4. Jaki to instrument? Karty pracy( 4-latki) cz.2, str.35 ZAŁ 2
5. Karty pracy( 3-latków). Praca z KP2 str.27 ZAŁ3
6. Nazwij instrumenty i policz je. – obrazek ZAŁ4
7. Zabawy logopedyczne - włączenie rezonansu nosowego, doskonalenie słuchu mownego.
„Dziwny zegar”
Ewa Małgorzata Skorek
Zegar na kominie
od lat z tego słynie,
że gdy coś się stanie,
słychać wnet bimbanie:
bimm-bamm. (x 3)
Gdy raz Olek rano
stłukł sobie kolano
zegar, czy wierzycie,
zaczął zaraz bicie:
bimm-bamm. (x 3)
A gdy małej Zuzi
usiadł bąk na buzi,
to zaraz bimbanie
powiedziało o tym mamie:
bimm-bamm. (x 3)
Kiedy dziadek Klary
zgubił okulary,
to zegar od razu
bimbał bez rozkazu:
bimm-bamm. (x 3)
A kiedy znów babcie
pogubiły kapcie,
to zegar zmartwiony
bił tak niestrudzony:
bimm-bamm. (x 3)
Martwi się rodzina:
– jakaż to przyczyna
zegarowi każe
bimbać według zdarzeń?
Dzisiaj wcześnie rano
fachowca wezwano,
by zegar naprawił,
mechanizm ustawił.
I teraz, kolego,
zegar słynie z tego,
że bimba rodzinie
kwadrans po godzinie:
bimm-bamm. (x 3) Dzieci naśladują bicie zegara. Głoska m powinna być wymawiana nieco dłużej.
8. Ulepcie z plasteliny dowolny instrument muzyczny lub narysujcie, pokolorujcie.
9. Piosenka Alfabet muzyczny Zobacz