Projekt "Czyste powietrze, zdrowy przedszkolak"

Jakie książki lubimy?

Tematyka tygodnia: Tajemnice książek.
Temat dnia: Jakie książki lubimy?

1.Co to jest?- Rozwiązywanie zagadek

• Gdy chcesz stworzyć obrazek nowy, taki piękny, kolorowy.
Będzie ci potrzebna ona,
najlepsza będzie biała, ale może być i czerwona
Na niej namalujesz lub narysujesz, co tylko chcesz,
a potem możesz wyciąć każdą narysowaną rzecz. (kartka papieru)

• Czyta ją mama, czyta i tata
często w obrazki jest bogata.
Dużo liter na każdej stronie,
są historie o królu na tronie.
Są też wiersze rymowane,
najlepiej, gdy przez babcię czytane. (książka)

• Zanim zaczniesz czytać książkę,
najpierw, gdy ją bierzesz w rączkę,
patrzysz, co jest z tyłu, co jest z przodu,
czy jest tam rysunek samochodu?
Jest i taka, co przedstawia niedźwiadka,
to właśnie jest… (okładka)

Brawo, jeśli udało Wam się rozwiązać wszystkie zagadki.

2. Posłuchajcie piosenki:

Zobacz

3.W tym tygodniu bohaterem naszych zajęć będzie książka.

• Jakie książeczki lubicie najbardziej ?
• Kto wam je najczęściej czyta?

4. Posłuchajcie wiersza i spróbujcie odpowiedzieć na pytania.

„Mole książkowe”- Dominika Niemiec
Otwieram książkę, jedna chwilka
i już jestem w innym świecie.
W wyobraźni staję się piękną królewną
lub pszczółką skrytą w kwiatów bukiecie.
Każda książka roztacza przede mną
świat niezwykły, wspaniały.
Z zachwytem pochłaniam każde słowo, zdanie,
rozdział od deski do deski… czyli cały.
Rodzice doskonale rozumieją mój zachwyt nad książkami,
bo tak jak ja są zwyczajnie
książkowymi molami.
- O jakim przedmiocie był wiersz?
- W kogo zamienia się dziewczynka czytając książkę?
- Jak czuje się gdy ją czyta?
- Kto i dlaczego razem z dziewczynką zachwyca się książkami?
- Co to znaczy czuć zachwyt?
-Czy są takie książki którymi jesteście zachwyceni?

5. Zabawa matematyczna z rodzicami doskonaląca umiejętności liczenia w zakresie 10.

Rozłóżcie na dywanie min. 10 waszych ulubionych książek, wypowiadając słowa tego krótkiego wierszyka zabierajcie z dywanu określoną liczbę książek
Zachwycamy się książkami
Jesteśmy książkowymi molami.
Gdy poczytać długo masz chęć
weź książek więcej/mniej niż pięć.
Zabawę można powtórzyć dowolną ilość razy.

7. „Czego możemy użyć do zabawy w księżniczkę i rycerza” – 4- latki ( Karta Pracy 2 str.30) ZAŁĄCZNIK

„Uporządkuj zabawki i książki na półkach”- Na najwyższej półce nalepcie lub narysujcie 3 książki, a na najniższej 1 auto, pokolorujcie misie na środkowej półce.- 3-latki(Karty pracy2, str.23) ZAŁĄCZNIK

8.Praca plastyczna.

Namalujcie farbami lub narysujcie kredkami ulubioną postać z bajki.

9.Pamiętacie piosenkę „Bajeczki”- CD - ZAŁ3

„Bajeczki”- sł. Urszula Piotrowska muz. Magdalena Melnicka-Sypko

Na pólkach mieszkają książeczki. - Dzieci udają, że biorą książkę z półki.
W książeczkach mieszkają bajeczki. - Otwierają ją i przewracają kartki.
Opowiem o nich wam, - jw.
bo wszystkie dobrze znam. - jw.
Opowiem o nich wam, - jw.
bo wszystkie dobrze znam. - jw.
W bajeczkach znajdziecie rycerzy, - Dzieci stają w rozkroku, wyprostowane.
królewnę, co spała na wieży, - Złożone dłonie podkładają pod policzek.
i dobrych wróżek sto, - Rozkładają ręce w bok i poruszają nimi.
i czarownicę złą, - Robią „złą” minę, rozczapierzają palce dłoni.
i dobrych wróżek sto, - Rozkładają ręce w bok i poruszają nimi.
i czarownicę złą. - Robią „złą” minę, rozczapierzają palce dłoni.
A kiedy się dziecko zasłucha, - Przykładają dłonie do uszu.
to wróżki mu szepczą do ucha. - Pochylają się do sąsiada
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat. - Oplatają skrzyżowanymi rękami swoje ciało.
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat. - Kołyszą się.

10. . Brzydkie kaczątko
Zobacz

 

  • Radomsko ul.Sierakowskiego 19
  • 44 685 44 41
  • 44 685 44 40
  • dyrektorpp3@radomsko.pl