Małe i duże zwierzęta

Temat dnia: „Małe i duże zwierzęta”
Ćwiczenie mięśni narządów mowy na zgłoskach: kwa, miau, ko, hau.
„Chodzi kurka” – słuchanie wiersza I. Salach połączone z rozmową na temat jego treści.

„Chodzi kurka”
Chodzi kurka po ogródku,
małe ziarnko trzyma w dzióbku.
A dla kogo? A dla dzieci,
co gromadka za nią leci.

Po ogródku chodzi kurka
i pazurkiem czyści piórka,
a za kurką kogut – tatko
pilnie strzeże swego stadka.

Rozmowa na temat treści wiersza:
Jakie zwierzątko chodziło po ogródku? (kurka)
Dla kogo kurka niosła ziarenka? (dla dzieci)
Kto latał za kurką?(dzieci)
Kto pilnował stada? (kogut)

Oglądanie ilustracji przedstawiające dorosłe zwierzęta z wiejskiego podwórka i ich potomstwo. Nazywanie zwierząt dorosłych i ich dzieci np.
Krowa – cielę, świnka – prosię, pies – szczeniak, koń – źrebak, kot – kociątko, kura – kurczak, kaczka – kaczątko, koza – koźlątko.

Karty obrazkowe

 MASAŻYK Z WIERSZYKIEM "KONIK"

Biega źrebaczek po łące
(opukujemy plecy dziecka opuszkami palców)
wąchając kwiatki pachnące.
Tu rosną stokrotki, maki,
a tu kolorowe bratki
(poszczypujemy w różnych miejscach)
Podchodzi klacz ,jego mama
(kroczymy po plecach palcami)
nosem go lekko dotyka.
(lekko naciskamy jednym palcem)
Konik do mamy się śmieje
i dalej po łące bryka.
(skoki nadgarstkami i palcami)
Potem wieczorem w stajence
do mamy tuli się blisko,
(przytulamy się do dziecka)
układa się do snu na sianie
i chrapie jak wielkie konisko
(naśladujemy chrapanie)

 

  • Radomsko ul.Sierakowskiego 19
  • 44 685 44 41
  • 44 685 44 40
  • dyrektorpp3@radomsko.pl