×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 444.

Wydrukuj tę stronę

Sporty letnie

Tematyka tygodnia: Sporty letnie 1.06-5.06

1.Nasz wolny czas-opowiedzcie co to jest wolny czas, jak można go spędzać, czy sport jest dobrym sposobem na spędzanie wolnego czasu.

2.Jakie sporty znamy-odpowiedzcie co przedstawione przedmioty(załącznik 1)
mają ze sobą wspólnego, które z nich chcielibyście uprawiać, co jest potrzebne do uprawiania sportu, czy odnosimy jakieś korzyści z uprawiania sportu i czy jego uprawianie może być niebezpieczne.
Porozmawiajcie z dzieckiem o sportach zespołowych które znają i co jest w nich ważne( zasady, współpraca, dążenie do wspólnego celu, spieranie się, gra fair play)

3.Zasada fair-play- w sporcie obowiązują zasady, gra fair play (podczas gry czy wszelką cenę, nie oszukuje się), czym jest niedozwolony doping (stosowanie zabronionych środków w celu wzmocnienia swoich możliwości, wytrzymałości), co to jest dyskwalifikacja (wykluczenie uczestnika lub zespołu z zawodów za niedozwolone działania, np. doping, za nieprzestrzeganie zasad, za nieuczciwe zachowanie). Dzieci próbują ustalić, czy zasady obowiązujące w sporcie można przenieść do codziennego życia, do wspólnych gier i zabaw w przedszkolu

4.Sportowe kalambury – pokażcie za pomocą ruchu i gestu znane ci dyscypliny sportowe

5. Wykonaj zadania w KP4.s. 50-54_

6.Koła olimpijskie – pokoloruj koła olimpijskie, każdy z kolorów oznacza jeden z kontynentów: niebieskie - Europę, czarne –Afrykę, żółte- Azję, czerwone – Amerykę, zielone – Australię.

7.Rodzaje piłek – porównywanie wyglądu, wielkości i ciężaru piłek.. Piłki do różnych dyscyplin sportowych różnią się wielkością, ciężarem, materiałem, z którego są zrobione, a nawet kształtem, bo nie wszystkie są okrągłe. Piłki mogą być do: koszykówki, piłki nożnej, tenisa ziemnego, tenisa stołowego, siatkówki, squasha, rugby, baseballu, golfa, piłki ręcznej. Dzieci oglądają piłki i opisują ich cechy, porównują ich wielkość, ciężar i wygląd (załącznik 2)

8.Niezbednik sportowca- Bezpieczeństwo jest bardzo ważnym aspektem uprawiania sportu i należy pamiętać o używaniu odpowiedniego sprzętu, ekwipunku, który zapewnia bezpieczeństwo i chroni przed urazami podczas biegania, jazdy na rowerze, wspinania się na skałki, jazdy na rolkach, deskorolce czy hulajnodze. Do jazdy na rolkach, wrotkach, hulajnodze przydadzą się: kask ochraniający głowę, nakolanniki, nałokietniki. Do jazdy na rowerze i do wspinaczki obowiązkowo trzeba założyć kask. Jeśli chcemy biegać, trzeba pamiętać o dobrych, wygodnych butach. Do gry w piłkę dobrze jest zaopatrzyć się w korki, specjalne buty, które chronią zawodników przed poślizgnięciem się na murawie. Karatecy na swoje treningi zakładają specjalne ochraniacze na nogi i napięstniki.

9.Moja ulubiona dyscyplina sportowa, mój ulubiony sportowiec - praca plastyczna

10.Żaba i żabka (załącznik 3)-rozmowa o tym dlaczego żaba była oburzona? Kto zwrócił uwagę żabie? Czego żaba nie założyła?. Zainspirujcie dzieci do tworzenia dłuższych wypowiedzi, o zasadach bezpieczeństwa panujących na basenie zadając pytania: Czy wolno pływać bez czepka? Czy można chlapać na innych? Czy można pływać, gdy nie ma ratownika? Po co na basenie jest ratownik? Czy wolno śmiać się z kogoś, kto nie umie pływać? Jaki strój obowiązuje na basenie?

11.Połącz sylaby- zabawa dydaktyczna(załącznik 4) pierwsza sylaba w kolorze niebieskim :pił–ka, wrot–ki, ba–sen, sta–dion, me–ta, bram–ka, des–ka, siat–ka, mas–ka, ro–wer, gwiz–dek, nar–ty, płet–wy, faj–ka, pło–tek.

12.Moja flaga - praca plastyczna –skomponujcie swoja własną flagę olimpijską

13.Co wiem o sporcie?- odpowiedzcie na pytania:
Jakie znacie sporty, w których ważna jest szybkość? Jakie znacie sporty, w których ważna jest precyzja ruchu? Jakie znacie sporty, w których ry¬walizują między sobą dwie drużyny? Co obowiązko¬wo należy założyć, gdy wybieramy się na rowerową wycieczkę? Jaki strój obowiązuje na basenie? Kiedy nie wolno pływać w basenie? Co symbolizują koła na fladze olimpijskiej? Co to znaczy grać fair play?.

14.W zdrowym ciele zdrowy duch! – dość siedzenia w domu!!! Codziennie przynajmniej 30 minut spędź na świeżym powietrzu uprawiając sport( biegaj, skacz, graj w piłkę, wybierz się na przejażdżkę rowerową)
Powodzenia