×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 444.

Wydrukuj tę stronę

W świecie gier komputerowych

Temat dnia: W ŚWIECIE GIER KOMPUTEROWYCH

1.Powtórzcie gimnastykę z poniedziałku 

2.Zakodowany obrazek –6latki KP.4s.8
kolorowanie obrazka według umownego kodu, karta pracy. Dzieci otwierają karty pracy na stronie 8. Odczytują kod, a potem kolorują obrazek. Po wykonaniu zadania opowiadają, jakie zwierzę znajduje się na obrazku (kameleon).
zapraszam do obejrzenia edukacyjnego filmu przyrodniczego o kameleonach:

 Zobacz

3. Figurowe sudoku – gra dydaktyczna. 6latki KP4s.9Dzieci uważnie patrzą na sudoku w „Kartach pracy” i dorysowują brakujące figury w każdym rzędzie i w każdej kolumnie. Następnie zapisują liczbę poszczególnych figur oraz sumują liczbę kwadratów i kół. Następnie rysują w tabeli koła, kwadraty i trójkąty tak, żeby nie powtarzały się w kolumnie ani w rzędzie. Dzieci podają wiele prawidłowych rozwiązań. W dalszej części dorysowują tyle kół, ile jest trójkątów i liczą, ile jest razem figur.

4. Przeciwieństwa zajęcia matematyczne. 5latki KP4s.6-7.
Załącznik 

5. Propozycja dla 6 latków ,Telewizor – praca plastyczno-techniczna – wykonanie telewizorów z pudełek. Będą potrzebne : pudełka, papier kolorowy, blok techniczny, klej, nożyczki, kredki, mazaki
Etapy: – oklejenie tekturowego pudełka papierem kolorowym, – wycięcie z kartki ekranu, – narysowanie obrazu na ekranie, – naklejanie ekranu na sylwetę telewizora, – dorysowywanie mazakami przycisków do regulowania odbiornika, – narysowanie pilota do telewizora na prostokątnym kartoniku z bloku.

Powodzenia p. Renata :)

6.TELEWIZOR – praca plastyczno- techniczna. Przygotujcie: niewielkie tekturowe pudełko, kolorowy papier, biały papier, mazaki, klej, nożyczki.
• Oklejcie pudełko papierem kolorowym
• Wytnijcie z białego kartonu prostokąt (będzie to ekran waszego telewizora),
• Na ekranie namalujcie jakiś obrazek, przyklejcie go do pudełka.
• Obok naklejonego ekranu namalujcie mazakami na pudełku przyciski telewizora.

7. Zabawy z robotami – kalambury. Wyobraźcie sobie, ze macie w domu super robota, który jest najlepszy w wykonywaniu różnych czynności. Pokażcie rodzicom w czym jest najlepszy Wasz robot, zachowując się jak on. Ciekawe, czy rodzice odgadną!

Połączcie w pary urządzenia, których używano dawno temu z ich odpowiednikami współczesnymi. Opowiedz rodzicom, czym się one różnią. ZAŁĄCZNIK 

DLA CHĘTNYCH 6-LATKÓW: Zadanie w Kartach pracy część IV, na stronie 90.

Życzę powodzenia, pani Justyna.